• lammet

Hur jävla svårt kan det vara att gå ner 2 kg??

Jag vill gå ner 2 kg men det är faan i mig omöjligt. Jag äter bra, har dragit ner på kolhydrater och kalorier drastiskt. Jag tränar som en tok. Minst 5 ggr/v. De dagar jag inte tränar på gymmet (spinning, löpning, muskelpass, step mm) så tar jag en rask promenad på minst 1,5 timme. Förutom det försöker jag vara aktiv i vardagen. Har hållit på i ca 5 veckor nu och jag har GÅTT UPP 2 kg. Jag blir vansinnig för drar jag ner mer svälter jag faan ihjäl..

Vad gör jag för fel. Jag pressar min kropp med olika typer av träning och utmaningar och tar alltid ut mig till max. Visst, jag har fuskat med något glas vin och en chokladbit under dessa veckor men inga mängder..

min metabolism måste ju vara totalt jävla uppfuckad.

Någon som har en aning, får väl gå till läkare snart, eller så är jag något medicinskt under för jag borde gå ner i vikt..

Någon som har en teori eller ett tips?? 

Kan det vara så att vissa människor inte passar för att äta kolhydratsfattig kost? 

• Svar på tråden Hur jävla svårt kan det vara att gå ner 2 kg??
  • Jäjd

Hur äter du under en dag då? Hur ofta äter du? Hur länge har du hållit på?
    Du borde åtminstone ha tappat den där vikten i ren vätska om inte annat.

Hide your face so the world will never find you
  • MiisPiis

Tror du har skrivit svaret själv i din TS:

***Jag pressar min kropp med olika typer av träning och utmaningar och tar alltid ut mig till max. Visst, jag har fuskat med något glas vin och en chokladbit under dessa veckor men inga mängder..'**

Du äter ev FÖR lite och tränar FÖR mycket.....kroppen släpper inte ifrån sig fett. Sen kan det ju vara så att du faktiskt lagt på dig muskler istället för fett?!

• tobiq

TS, jag har samma problem som du så jag ska följa tråden med spänning:P

Moa-08 Svea-10
  • Likaskeptisksomförr
    MiisPiis skrev 2011-11-13 19:03:58 följande:
    Tror du har skrivit svaret själv i din TS:

***Jag pressar min kropp med olika typer av träning och utmaningar och tar alltid ut mig till max. Visst, jag har fuskat med något glas vin och en chokladbit under dessa veckor men inga mängder..'**

Du äter ev FÖR lite och tränar FÖR mycket.....kroppen släpper inte ifrån sig fett. Sen kan det ju vara så att du faktiskt lagt på dig muskler istället för fett?!
    Snicksnack! Så länge man ligger på ett underskott går man ner i vikt! Om inte är man ett medicinskt undantag, vilket jag inte tror att TS är. 

TS: Vikt, längd? Hur mycket i energimängd ligger du på?

Läs min tråd: www.familjeliv.se/Forum-24-406/m59061654.html
  • lammet
    Jäjd skrev 2011-11-13 18:58:54 följande:
    Hur äter du under en dag då? Hur ofta äter du? Hur länge har du hållit på?
    Du borde åtminstone ha tappat den där vikten i ren vätska om inte annat.
    Jag äter ett ägg till frukost, eller lite keso, ibland bara kaffe med mjölk.

Lunch: ca 100-150 gram protein och grönsaker, ofta vitkål.
    Middag, samma som lunchen ungefär
    Kväll: keso eller kesella eller 1 ägg eller ibland en kyckligfile och vitkål, lite beroende på när jag tränar under dagen.

Jag vet, jag borde ha gått ner litegrann iaf men det har jag inte. Nu är jag inte överviktig utan jag är smal men jag vill deffa bort lite fett för att tona fram musklerna mer.  Blir faan vansinnig. Jag gör ju uppenbarligen något fel eftersom att jag inte går ner. Visst jag har byggt muskler med de väger ju så pass lite mer än fett och man bygger inga mängder på 5 veckor så den viktskillnaden borde vara marginell. Morr, blir frustrerad för jag kan inte träna mer och äta mindre för då fungerar jag inte. Att det ska vara så jävla svåååårt....

• lammet
    tobiq skrev 2011-11-13 19:09:23 följande:
    TS, jag har samma problem som du så jag ska följa tråden med spänning:P
    Kommer du på en lösning så let me know för jag är så jävla less på att det inte händer något.. Hur länge har du hållit på? Tränar du oxå mycket??

• lammet
    storegunilla skrev 2011-11-13 18:58:11 följande:
    gunilla har massvis med tips, ta en titt i min signatur
    Har tittat på din sida. vilket piller är det du tycker att jag ska äta. enligt din recension så verkar det som att alla funkar jättebra. Konstigt att det finns så mycket folk med övervikt om alla dessa piller fungerar så bra. Känns liiiite skumt..
  • tobiq

Nu har jag ledsnat lite så jag äter en hel del skräp igen, när jag började träna i höstas hade jag ALDRIG tränat i hela mitt liv och drack Cola varje dag... Tränade 4 dagar i veckan, levde på Keso och ägg (drastisk koständring kan jag säga!). Efter en månad hade jag tappat 1 kilo ungefär, trodde att jag skulle RASA i vikt! Minst 15 kilo vill jag få bort. Så jag har fortsatt träna rätt hårt men äter mig mätt så att säga, för vågen står ändå still... Frustrerande!

Moa-08 Svea-10
  • Emeliie89

Äter man för lite så går man inte ner för det, kroppen ställer då in sig på svält och håller hårt i fettet som finns. När du sen tränar samtidigt som du går på hård diet så blir det ännu värre.

Jag gick ner 7 kg på 6 veckor, gjorde såhär:

Frukost: Naturdiet shake
    Lunch: Vanlig mat
    Eftermiddag: Naturdiet shake
    Kväll: Naturdiet shake
    Senare på kvällen: Ett kokt ägg

Ingen träning på det, äter man så lite kcal (fick äta ca 850-900 om dagen) så är det inte bra med en massa träning. Inte för mycket iallafall.

• Likaskeptisksomförr
    Emeliie89 skrev 2011-11-15 21:02:53 följande:
    Äter man för lite så går man inte ner för det, kroppen ställer då in sig på svält och håller hårt i fettet som finns. När du sen tränar samtidigt som du går på hård diet så blir det ännu värre.

Jag gick ner 7 kg på 6 veckor, gjorde såhär:

Frukost: Naturdiet shake
    Lunch: Vanlig mat
    Eftermiddag: Naturdiet shake
    Kväll: Naturdiet shake
    Senare på kvällen: Ett kokt ägg

Ingen träning på det, äter man så lite kcal (fick äta ca 850-900 om dagen) så är det inte bra med en massa träning. Inte för mycket iallafall.
    Nej, så länge du ligger på ett underskott kommer du att minska i vikt. Annars är du ett medicinskt underverk. 
  • MiisPiis
    Likaskeptisksomförr skrev 2011-11-13 19:21:44 följande:
    Snicksnack! Så länge man ligger på ett underskott går man ner i vikt! Om inte är man ett medicinskt undantag, vilket jag inte tror att TS är. 

TS: Vikt, längd? Hur mycket i energimängd ligger du på?

Läs min tråd: www.familjeliv.se/Forum-24-406/m59061 654.html
    Kroppen är inte någon maskin!! Vågen är inte så smart

Tränar du så mycket är det troligt att du har bränt av en del fett men i gengäld lagt på dig mer muskelmassa. Muskler väger mer än fett så utvecklingen kommer inte att ge utslag på vågen. Men det betyder inte att du inte har blivit smalare. Tvärtom. Muskler väger mer än fett, men de tar mindre plats. Vågen tar inte hänsyn till hur din kropp ser ut, eller vad den består av.
  • Likaskeptisksomförr
    MiisPiis skrev 2011-11-17 16:45:50 följande:
    Kroppen är inte någon maskin!! Vågen är inte så smart

Tränar du så mycket är det troligt att du har bränt av en del fett men i gengäld lagt på dig mer muskelmassa. Muskler väger mer än fett så utvecklingen kommer inte att ge utslag på vågen. Men det betyder inte att du inte har blivit smalare. Tvärtom. Muskler väger mer än fett, men de tar mindre plats. Vågen tar inte hänsyn till hur din kropp ser ut, eller vad den består av.
    Nära inpå en förbränningsmaskin skulle jag vilja säga. Att du sedan inte kan se de samverkande mekanismerna bakom, vilket ingen idag kan, gör inte att det inte kan fungera väldigt exakt. Vad har vågen och dennes smarthet med detta att göra? 

Det går att bygga muskler, i vissa fall, på ett underskott. Men jag har ytterst svårt att se en smal tjej klara av att bygga 2 kg på 5 veckor. Muskler väger lite mer än fett, inte speciellt mycket. Sista meningen har du däremot rätt i.  
  • lammet

Visst har jag blivit lite mer tonad så kanske jag bränt lite fett men jag fattar ändå inte att jag inte går ner.

Jag synar oxå att jag byggt 2 kg muskler på så kort tid. Antagligen äter jag väl mer än jag tror så jag får helt enkelt strypa kosten ytterligare och träna mer. Å fy faan så jobbigt det kommer att bli, jag är nog hungrig som det är..

Men skam den som ger sig, det är jag för tjurig för. Ska ha bort två kilo så nu ska jag ut och löpa.

Tjing

• MiisPiis
    Likaskeptisksomförr skrev 2011-11-17 17:05:27 följande:
    Nära inpå en förbränningsmaskin skulle jag vilja säga. Att du sedan inte kan se de samverkande mekanismerna bakom, vilket ingen idag kan, gör inte att det inte kan fungera väldigt exakt. Vad har vågen och dennes smarthet med detta att göra? 

Det går att bygga muskler, i vissa fall, på ett underskott. Men jag har ytterst svårt att se en smal tjej klara av att bygga 2 kg på 5 veckor. Muskler väger lite mer än fett, inte speciellt mycket. Sista meningen har du däremot rätt i.  
    Men sprid ut det på längre än 5 veckor......haka inte upp dig på tiden! Fortfarande gäller det jag skriver! 5 veckor är en jädrigt kort tid för förändring. Och som hon skriver, hon har blivit mer tonad.....det säger ju en del om inlägget jag skrev ?!

TS: jo, det säger visst en del.....du har bränt fett och fått muskler istället.......precis som jag skrev. Muskler väger mer men tar mindre plats!

Kom igen om ca 5 veckor till så vår vi en utvärdering!
  • Likaskeptisksomförr
    MiisPiis skrev 2011-11-17 19:47:24 följande:
    Men sprid ut det på längre än 5 veckor......haka inte upp dig på tiden! Fortfarande gäller det jag skriver! 5 veckor är en jädrigt kort tid för förändring. Och som hon skriver, hon har blivit mer tonad.....det säger ju en del om inlägget jag skrev ?!

TS: jo, det säger visst en del.....du har bränt fett och fått muskler istället.......precis som jag skrev. Muskler väger mer men tar mindre plats!

Kom igen om ca 5 veckor till så vår vi en utvärdering!
    Om TS gått upp 2 kg sedan 5 veckor och dietat under lika lång tid kan jag inte sprida ut det över längre tid än just 5 veckor. Varför skulle jag sprida ut det, resterande tid är inte relevant? Jag har en fullt rimlig förklaring till hennes 2 kg upp, men eftersom hon inte verkar intresserad utav att svara på mina frågor så väntar jag med det svaret. Vad du sedan menar har jag ingen aning om.. 
Svar på tråden Hur jävla svårt kan det vara att gå ner 2 kg??