• Anonym

Är jag hemsk om jag sminkar min 2 åring innan dagisfoto?

Min son har blivit riven rejält på dagis och har ett enormt sår som täcker från ögat ner till näsan.
    Nu på måndag är det foto, jag provade förut att ta en consealer som är hudfärgad och täcka över rivmärket och det gjorde att märket inte alls var lika framträdande.,

men är detta fel eller kanske rent av sjukt att jag skulle göra det?? tycker såklart min son är fin oavsett men inte kul att bli påmind o hur riven han blev varje gång man ser fotot.

åsikter tack

• Svar på tråden Är jag hemsk om jag sminkar min 2 åring innan dagisfoto?
  • Anonym (helt ok)

Jag ser inget fel i att täcka över revan så länge sminket du använder inte är något starkt som han kan få allergisk reaktion av typ.

• Annika i Gbg

Jag tycker precis tvärtom. Alla ärr, sår och tappade tänder på skolfoton berättar en historia. Sminka inte, låt såret synas, det var så han såg ut denna hösten och aldrig mer!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Jennilie

Att täcka över att rivsår tycker jag inte är så farligt..
    Däremot reagerade jag på rubriken och trodde du menade maskara, ögonskugga osv..

Så nej jag tycker inte att du är sjuk som täcker över ett rivmärke en enda dag.

• Anonym

tack så mycket, kommer ta pytte lite och det är helt hudfärgat så absolut inget som kommer synas.
    man känner sig lite hemsk men det känns endå rätt att göra.

• Anonym

Reagerade först på rubriken men när jag såg att de handlar om en reva så ser jag inget fel med de. Förstår hur du tänker.

• Anonym

Läste det först som "smiskar" och fick en chock.  Men jag förstår din tanke, man vill ju att barnet skall vara extra fin dock skulle jag ändå låta bli. Jag menar: vad ska barnet tänka senare? Låt bli sminket :) och för övrigt håller jag med Annika.

• Anonym (anon)

Sminka över om du vill det, ser inget fel i det. Att låta det synas av nostalgiska skäl, tja ta ett foto hemma istället.

• bambigirl

Jag tycker inte alls det är hemsk, men jag skulle inte göra det. Min son slår sig jämt och har ofta nåt sår/blåmärke och är det med på fotot så är det väldigt han...

• Anonym

Jag tycker inte att det är fel att täcka över ett rivsår, men samtidigt håller jag med inlägg #2 att den revan är ett minne i sig och att man efter några års fotograferande börjar uppskatta sådana egenheter mer än att få perfekta foton.  

• Litet My

Trodde detta var en tråd gällande mascara och rouge.

Tycker allt att du kan sminka över såret, det är ju inget "roligt" minne till heller misstänker jag.

Svar på tråden Är jag hemsk om jag sminkar min 2 åring innan dagisfoto?