• Bollen2

Många hudbristningar!!!

Nu menar jag inte er som fått några få hudbristningar under/efter er gravditet utan ni som fått massor. Såklart svårt att definiera vad som är massor, men jag menar när det är över hela magen, inte enbart nedaför naveln. MIna är långa, breda och knallröda.

Mitt barn är det bästa som hänt & såklart är det värt allt inkl. att magen blir förstörd.. Men till frågan. Hur lång tid tog det innan de bleknade..? Jobbigt att vara i omklädningsrum, effentliga duschar när alla tittar på ens randiga kropp.. Är 8 månader sedan barnet föddes och det har inte bleknat alls. Kommer det blekan inom ett par år eller ska man satsa på bikini år 2025?

Och jag vet att bristningar aldrig försvinner.. Men när bleknar de? Och blir trött på alla som lägger in bilder på sina "hemska magar" och det bara är ett par röda små streck.. Min mage är också en stor degklump nu men det kan jag leva med.

• Svar på tråden Många hudbristningar!!!
  • Mevea

Har fått massor, nya för varje barn
    Minste är nu 1½ år. Dom har bleknat, blir bara röda när jag badar riktigt varmt.
    Kan ju lugnt påstå att min mage kommer inte vara vacker när jag är klar med viktnedgång, men så är det.

Det enda som stör mig är att bristningarna ju hindrar huden dra ihop sig. Hade gärna sett att den drog ihop sig lite mer, jag har gått upp massor med varje barn.  

• Bollen2

Okej tack för svar.. Mina hinner kanske börja blekan tills det är dags för nästa barn då ;) Hoppas du lyckas med din viktnedgång! Jag gick inte upp så jättemkt, ca. 12kg men det räckte för att magen skulle invaderas av alla bristningar.

• JessicaochMarkus

Hej!

Jag förstår hur du menar, väntar nu mitt 4:de barn och hela min mage är i princip en hel bristning, bristningar överralt, och även på bröst och lår. mina har bleknat efter varje barn, men vackert är det inte och tyvärr får man nog stå ut med det, man får tänka på vad man har fått i gengäld.   

• Your Mama Bear

Min mage är helt randig och jag älskar den. I den bodde ju min klump på 4,3 kg i 42 veckor.

• oliviaester

åh. jag är inte ensam. min mage, inklusive lår och underarmar och bröst- men främst magen. är som ett rutnät av bristningar. både lodräta och vågräta precis överallt. Precis som TS skrev så blir man så trött och matt utav de som pratar om sina förstörda kroppar och bara har två tre bristningar på hela magen.. 

Har en liten (stor) guldklimp som vägde 5,3 när han föddes i oktober förra året, såklart var det värt det! Och kanske inte heller så konstigt att kroppen töjer sig så med en sån bjässe till nyfödd.. 

• Kick9

Jag har fått mest hudbristningar på vänster sida av magen. Är det vanligt? Jag trodde att de skulle vara ungefär lika mycket på båda sidor av magen. Finns det någon som ha likadant?

• Litet My
    Kick9 skrev 2012-04-14 18:57:13 följande:
    Jag har fått mest hudbristningar på vänster sida av magen. Är det vanligt? Jag trodde att de skulle vara ungefär lika mycket på båda sidor av magen. Finns det någon som ha likadant?

Mina är på höger sida, och som jag känt det under graviditeterna så har båda barnen legat och knött mest åt det hållet.
  • Satiin

Såhär ser min mage ut. Lite olika ljus på rummen bilderna är tagna.
    högst upp är 4 veckor efter förlossning, under 18 veckor och sista när min dotter var 11 månader.
    Nu är hon 13 månader och de är ännu ljusare. Runt 10 månader började de blekna väldigt mycket! Det finns jobb :)
Svar på tråden Många hudbristningar!!!