• Anonym

Slag mot huvud barn = hjärnskakning.??

GråterMin dotter 15 månader ramlade stående i från soffan baklänges o slog huvudet i bordskanten. hon skrek i 20 min sedan ville hon sova men jag höll henne vaken tills nu. hon har en stor bula på sidan i bakhuvudet.

Ska vi åka in till jourcentralen eller hur ska vi göra.. så rädd att hon slagit sig hårt o fördärvat.  
  • Svar på tråden Slag mot huvud barn = hjärnskakning.??
  • Mundungus

Det är ett bra tecken att hon inte svimmade utan skrek direkt. Tycker ändå du ska söka för att en läkare ska få kolla på henne - bättre söka en gång för mycket än en gång för lite...

• Anonym

Ja när hon lungnat sig var hon som vanligt och åt lite äpple men ville sova sen (men det var ju precis innan nattningen,när hon åt vällingen) hon sover nu o jag var inne o knuffade på henne o hon ände sig då på sidan.. ringde in till våran akutmotagning som ville att vi skulle avakta då vi lika gärna kunde ha uppsikt över henne här hemma än att få sitta där i flera timmar innan en läkare har tid :-/

• Anonym (Bulan)

Misstänker du att hon har hjärnskakning ska hon inte sova, iaf inte själv. Kontrollera henne varje timme genom att väcka henne.

Har två barn som båda haft hjärnskakning. Ena blev inlagd för observation ett dygn och den andra valde vi att ha hemma under övervakning. Rådet från sjukvårdupplydningen var dock att åka in, men att vi som föräldrar valde.

Svar på tråden Slag mot huvud barn = hjärnskakning.??