• anteninna

    Hjälp! Nigeria eller Colombia??

    Vi behöver hjälp med för- och nackdelar med dessa två länder. Typ vistelsen i landet, barnens fysiska tillstånd, kostnden, hur det har gått för era barn när de varit här några år. Vi oroar oss när det står på ac:s hemsida att de flesta friska barnen adopteras bort inom landet. Hur gamla är de vanligast att barnen är därifrån. Nigeria har ju en väldigt låg standard har man hört och mycket malaria. Vi har en lite flicka med oss så vi måste ju bo lite bättre för hennes skull.

  • Svar på tråden Hjälp! Nigeria eller Colombia??
  • ViljaDrömma

    Hej!

    Har inte så mycket att tillföra vare sig angående Colombia eller Nigeria, men jag blev bara lite nyfiken...

    Ska ni inte adoptera från SA igen? Ni borde väl snart vara framme i kön eller?

  • anteninna

    Oj det blev två trådar:) Ja drömmen är ju förstås SA men sen i mars april nånting så har vi halkat ner från 8: e till 14:e plats och det verkar ju inte släppa nångång. Jag ringde till AC förra veckan och efter att ha pratat i massa timmar med maken så bestämde vi oss för att ställa oss i fler köer men då bara afrikanska länder. dock så rekomenderades vi att även stå i Colombia för att vi passade in så bra där och att man kan skriva att i gärna vill ha ett barn med afrikanskt bakgrund pga att vår dotter ska få ett syskon att kunna relatera till. Om man visste att det skulle släppa i SA inom en snar framtid så skulle vi inte tveka på att byta men tänk om de tar tre år till innan N har ett syskon:( Vi är först i kön i Nigeria och jag gruvar mig för om de ska ringa och fråga om vi vill börja samla papper för vi har inte känslomässigt bestämt oss för vad som är rätt!

  • ViljaDrömma

    Oj, är det såå illa i SA kön!!! Vi gruvar oss oxå inför nästa adoption, även om den fortf ligger långt fram i tiden. Men jag trodde nog att 3 års kötid i Sverige skulle räcka...

    Vi har oxå sneglat lite på Nigeria, men hjärtat bara skriker SA. Får se hur det blir när det väl är dags för oss...

    Lycka till!

Svar på tråden Hjälp! Nigeria eller Colombia??