• MajaLee

Vilka byxor kan man ha efter förlossningen?

Ja, det har jag börjat fundera på. Jag vet ju att man inte kommer i sina jeans från innan man blev gravid ett par timmar efter men finns det någon tumregel. Jag har tex. ett par mjukisbyxor som funkat bra fram hittills men nu i v 29 börjar det bli tight om magen, kan de vara bra att packa i BB-väskan när det blir dags eller ska man köra på det man får på sig när man åker in till förlossningen även efter?

• Svar på tråden Vilka byxor kan man ha efter förlossningen?
  • Änglatuss

jag har ett par mammabyxor bla som jag växte ur för bra många veckor sen.. ska nog kunna använda dom + lite andra små mjukiskläder som man kan ha nedanför magen!

• Jacobsson

Ta med dom fallifall, annars så får du nog använda dina mammabyxor.

• maneten

Jag har hört att man ska räkna med att vara ungefär lika stor som man är i femte månaden..... jag kommer nog köra på nån mammabyxa - hur trist det än kommer kännas, men jag tror inte det är så skönt att klämma ner sig i trånga brallor precis när man fött barn...

• atelli

Jag hade samma byxor som jag hade som höggravid... Packa du ner ett par mjuka mammabyxor och de där mjukisbyxorna du har haft till v29! Det blir ju bara en positiv känsla om du kommer i de mindre byxorna!

• Champagne

Jag hade mina mammabyxor (som man kunde dra in i midjan). Men ändå fick jag skäll av en läkare för hon trodde att jag använde mina vanliga jeans . Efter en månad kunde jag ha mina vanliga kläder igen (hade då gått ner allt som jag gått upp )

• Ceridwen

Mjukisbyxor eller mammamjukisbyxor med mudd. Magen hänger som en deg efter förlossningen, så att komma i sina gamla kläder är ingen ide.

• Kalina

Sunflower:
    Vad avunsjuk jag blir på dig som gått ner allt. Jag har fortfarande 10 kg kvar efter 6 månader. Blä!

• MajaLee

Ungefär som jag trodde då. Jag hade absolut inga planer på att packa min "vanliga" byxor men om man nu ska ha en väska stå packad ett tag kan det ju vara bra att ha några extrabyxor som man kan ha liggande i den - jag har inte direkt något överskott på mammabyxor ännu, ska nog iofs ut och shoppa lite nya men ändå.

Tack för alla tankar!

• M26

Mina mammabyxor (förutom ett par trikåbyxor) var för stora efter förlossningen. Jag hade med mig mjukiskläder bara. Det har de flesta på BB.
    (Förutom min kompis som smidigt slank ner i sina gamla jeans igen...)
    Det är ju inte bara det att kläderna ska passa över magen; jag var jätteöm i underlivet och ville inte ha byxor som satt åt där. Särskilt när man får ha jätteblöjorna efter förlossningen!

Svar på tråden Vilka byxor kan man ha efter förlossningen?