• Nyleve

Letar efter en speciell sorts trosor!

Hej!

Hoppas jag postar tråden i rätt del av forumet nu...

Jag letar efter en sorts trosor som i alla fall jag associerar med 90-talet.

Bild här: 26.media.tumblr.com/tumblr_lsi17mnVFl1r3g2xvo1_500.jpg (själva kroppen tillhör Drew Barrymore om någon undrar )

"Vanliga" i modellen, helt eller i alla fall typ 90% bomull, ofta vita med små blommor på och pytteliten spetskant. Hade ibland en liten rosett på också.
    (Hittade liknande på H&M men de var fel modell, fanns inte kvar i min storlek och kändes mer som bikinitrosor till materialet...)

Skulle bli jätteglad för tips på var man kan köpa såna!

• Svar på tråden Letar efter en speciell sorts trosor!
  • Anna Paulita

Det är ju omöjligt att se hur trosan ser ut i modellen, men jag förmodar att det främst är bommulstrosor du är ute efter och jag skulle kolla typ Ellos. Sloggy kan kanske ha men deras är ju inte mänstrade. men det beror ju på vad som ä rviktigast, modell och material eller mönster på tyget.

• Nyleve
    Anna Paulita skrev 2011-11-14 06:57:58 följande:
    Det är ju omöjligt att se hur trosan ser ut i modellen, men jag förmodar att det främst är bommulstrosor du är ute efter och jag skulle kolla typ Ellos. Sloggy kan kanske ha men deras är ju inte mänstrade. men det beror ju på vad som ä rviktigast, modell och material eller mönster på tyget.
    Ursäkta att jag var otydlig, har ingen aning om vad modellen heter! Ska leta bild...
    Typ så här: imjohanna.blogg.se/images/2009/trosor-modell-vit-stor_49394013.jpg
    Fast kanske inte riktigt så höga.

Mönstret är absolut viktigast, det är just den speciella designen jag är ute efter. Ska kolla på Ellos, tack för tipset!
  • Nyleve
    kellikopter skrev 2011-11-14 07:27:47 följande:
    Å ja nu vet jag även vilka det var du såg på H&M!
    www.hm.com/se/product/92974?article=92974-B ?
    dom är ju lite "slinky" som bikinitrosor
    Nej, det var inte dem! Rätt modell, helt fel färg! Just mönstret är extremt viktigt!
    Jag hade liknande när jag var liten, antagligen köpta på typ Ica Maxi (har dock redan kollat där). Har till och med kollat på barnavdelningen utan större framgång. De på barnavdelningen är mer åt rätt håll, men ändå helt fel. Åh, det här var svårare än jag trodde!

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Trosor-Hipstertrosor/Vertbaudet/_/N-f5vZ1z13zxaZ1z141xe

Dessa är väldigt nära det jag letar efter, men det jäkla mönstret är förstås fel.

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Trosor-Hipstertrosor/HelloKitty/_/N-f5vZ1z13zgcZ1z141xe

Även dessa, men igen fel färg och mönster.

Åååh, blir galen!
    Det börjar nämligen bli lite bråttom, har en fotouppgift som jag skjutit upp på alldeles för länge... Den handlar om att återskapa en bild på en känd person från 90-talet, och det ska bli så likt som möjligt. Har hittat allt annat förutom de förbannade trosorna! Bah! Tusen tack ni som kommer med förslag!
  • Nyleve
    kellikopter skrev 2011-11-14 07:44:37 följande:
    Ja men det var dom som var som bikinibyxor.

För just blommiga briefs får du pröjsa en del har jag märkt.

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Trosor-Tait...

ungefär vad du menar?

kolla priset på dom här t ex ;p haha
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/und.../
    Elloslänken var close but no cigar, fortfarande lite fel mönster.

Nellylänken fungerade inte!

De jag hittade på H&M som var tyyyyp nästan rätt mönster men fel material, fel modell och inte fanns kvar i min storlek var dessa: www.hm.com/se/product/93761
    De var alldeles för "glansiga" IRL, det är viktigt att det faktiskt även ser ut som bomull eftersom de ska vara med på kort och tjohejsan.
  • kellikopter

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/underkl%C3%A4der/trosor/dolce-gabbana-187/blomming-garden-brief-187191-646/

testar igen med denna då! dock finns bara L kvar

Svar på tråden Letar efter en speciell sorts trosor!