Jag gjorde en abort för ett år sedan och då ringde jag min kvinnoklinik och de hade ej tid på ett bra tag så vände mig också till en annan stad där jag fick komma ganska omgående, där kollade läkaren på kotten där inne och fastställde vilken vecka och sedan gick jag in till en sköterska där jag fick ett piller som avstannade graviditeten. 2 dagar (tror jag det var) senare så gjorde jag en hemma abort, man fick med sig smärtstillande medicin hem och själva "abort pillrena" som man ska föra upp i slidan. Smart tips från mig är att om du kan, gå upp väldigt tidigt då du egentligen sovit alldeles för lite och fixa och dona med det du ska och sedan går du och lägger dig igen.
Jag sov igenom ''värkningstiden'' eller vad man ska säga, så några timmar senare gick jag på toan och det sa plopp och sen var det klart, eller ja, man blöder ju ett bra tag. De är jättesnälla och ringer och kollar att allt står bra till o sådär med :)
Men jag var ju i vecka 8, så det är isf om det är tidigt i din graviditet.. Annars har jag ingen erfarnhet utav vad som gäller skrapning osv. Men tänk igenom 10 000 gånger om du verkligen vill göra aborten, för min mens har varit jättestrulig sedan aborten..