Lurad på Tradera, hur gör man?
Jag köpte ett par barnstövlar på tradera för över en månad sedan. När det efter två veckor fortfarande inte kom något, mailade jag säljaren.
Efter upprepade mail med mycket konstig/utebliven kommunikation, fick jag till slut svar att varan var skickad, dock nämnde han inte när. Efter återigen upprepade mail fick jag ett kort svar typ "I onsdags". När två veckor efter den onsdagen hade gått mailade jag säljaren igen och igen och igen.
Till slut svarade han kort att posten nog slarvat bort mitt paket, men att han skulle ge tillbaka mina pengar (ca 300 kr)
Har nu efter två veckor fortfarande inte fått några pengar insatta, säljaren svarar inte på mail.
Vad 17 kan jag göra? På Traderas hemsida står att de inte tar något ansvar för sådant utan att man ska ta det med säljaren. Men om man inte får kontakt?
Säljaren har andra auktioner utlagda som går ut under dessa dagar, så jag vet att han inte är frånvarande.
Grejen är ju att jag inte tror på att posten slarvat bort paketet. Säljarens konstiga bemötande får mig att misstänka att han aldrig skickat dem, jag har ju inga bevis men det är bara en känsla jag har... kan man polisanmäla sånt här?
Nån som varit med om liknande?