• Bambi07

Behöver snabbt svar angående Jensen, help please!

Har studerat Matte C på distans nu hos Jensen, 100%. Jag tyckte jag kunde allt tillräckligt bra för ett G, var t.ex. väldigt bra på att derivera och hitta nollställen på grafer och allt sånt. Men på det nationella provet kom typ inget sådant, utan bara massa om naturliga logaritmer = det jag knappt hunnit gå igenom. Jag har tagit det här seriöst och pluggat varje dag, så jag har försökt hinna med allt.
    Nu fick jag i alla fall IG på provet, fick 9 poäng (varav 4 G och 5 VG) och man behöver 12 för att få godkänt. Har lämnat in inlämningsuppgifterna i tid och har fått väldigt bra feedback på dem, fast man bara ska få IG/G på dem så har jag fått det som motsvarar högre betyg.
    Det står på studieinfon att "Man ska vara medveten om att provresultatet avgör betyget i hög grad" och det förstår jag ju. Samtidigt fick jag VG i Matte B fast jag inte fick VG på nationella provet, och andra fick G fast de fick IG på provet o.s.v., just för att man visat tidigare i kursen att man kunde saker.

Så min fråga är, hur stor är chansen att jag kanske får ett G i kursen i alla fall? Har ni några personliga erfarenheter av Jensen i sånt här eller har ni hört något från någon annan som har det? Jag är jätteledsen över det här, det var väldigt viktigt för mig att klara den här kursen..

• Svar på tråden Behöver snabbt svar angående Jensen, help please!
  • annafanny

Hej! Hur gick det?? Hittade den här tråden nu....

Jag har precis sökt Jensens MatteC kurs, distans under 5 veckor. Vore kul om du ville berätta hur det gick till. Om du ens läste det på distans dvs! :)

• Bambi07

Jag läste den först på distans, men failade. Sedan pluggade jag själv och anmälde mig till en prövning (kostnadsfri ifall man fick IG) och satte den.

Man får några uppgifter att göra (varierande svårighetsgrad, jag tyckte de var svåra först men när jag fick samma uppgifter att göra inför prövningen tyckte jag att de var lätta). Men det är viktigt att plugga ordentligt. Jag anser att jag hade ganska mycket otur, för det är fyra kapitel i boken och jag kunde de tre första väldigt bra men det sista ganska dåligt. Nästan HELA provet var på sista kapitlet, hade det varit mer utspritt kanske jag hade klarat det första gången. Men till andra gången så såg jag till att verkligen kunna allt, och klarade det galant :)

Svar på tråden Behöver snabbt svar angående Jensen, help please!