E4666 skrev 2011-11-15 18:08:23 följande:
. Om det är en gammal spis, uttjänt så att säga, kanske den inte är värd särskilt mycket, är avskriven som det heter, och du får räkna med att investera i en ny i alla fall. Inte säkert det lönar sig att bråka för några futtiga hundralappar, om du inte gillar att bråka förstås. Dessutom är en gammal dålig spis en brandrisk.
Det ligger ngt i vad du säger. Jag hade ändå tänkt byta ut den, är van induktion och känner mig obekväm med "varma" dåligt precisionsstyrda plattor... Nej några pengar till en spis finns inte i repfonden, men i det här fallet specifik handlar det inte om pengarna. Jag känner mig bara mest lurad- eller att jag tycker att folk är så /& oärliga. Vi bor på liten ort och parets föräldrar brukar få hjälp av mig med lite grejer och så- vet inte om jag har lust med det längre... fastän det inte är föräldrarnas fel.
Lghinnehavaren sa bara att spisen fungerat och det var bad luck för mig att den precis gått sönder... Han hade ju också, om han varit en ärlig person, och kanske tänkt längre i vem som kan hjälpa vem erbjudit sig en 1000 kr så hade jag gldeligen lämnat ärendet och hjälpt föräldrarna glatt och villigt i fortsättningen också. Men jaja, kan ju vara att de har skam i kroppen och inte ber om hjälp mer.
Jag skall naturligtvis kolla med försäkringsbolaget också. tack för all hjälp.