• MrsHelgesson

    Lämnat blodprov idag!

    Fredagen den 4 november gjorde jag ett graviditetstest som visade positivt direkt. Då hade jag eran mått dåligt i flera veckor (vet inte exakt hur många) med illamående, molande värk och sen kom ömmande bröst. Sen har jag haft symptom som jag inte alls känner igen vid tidigare graviditeter (har två barn). Jag har inte mått bra. Jag har haft hemsk yrsel, haft typ som mensvärk, ont mot vänstra äggstocken, värk i korsryggen, känner mig uppblåst i magen. Jag har ont dagligen. Idag var jag hos en läkare på gynmottagningen då jag har kontaktat dem för abort. Ett vul visade en tom hinnsäck i vecka 5+1. Jag berättade att jag har haft väldigt ont i magen länge men inget akut. Han kunde inte se var det befruktade ägget har fäst sig, det finns lite vätska runt om i buken. Läkaren nämnde utomkvedshavandeskap. Därför fick jag lämna ett prov där man kollar hormonvärdet och sen tar ett nytt prov för attt se om värdet stigit mycket eller lite. Hcg?? Kommer inte ihåg. När jag kom hem googlade jag massor på utomkvedshavandeskap och det står att man känner kraftig smärta och får blödningar. Men är det verkligen så i ALLA fall? Någon annan som har haft utomkved med liknande symptom som mina? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Lämnat blodprov idag!
  • Lufsan

    Kraftg smärta och blödningar får man när utomkvedhavande skapet sitter i äggledaren och har växt så att den håller på, eller har brustigt. Så nej man behöver inte ha kraftig värk om man är tidig i ett utomkvedshavandeskap. Det är inte förren vecka 7-8 som äggledaren kan brista. 


    En dag i sänder.
  • Lufsan

    Dom kollar för säkerhetsskull bara. Fick göra samma sak då jag fått ett positivt test och sen fick en blödning så de kollar nog på de flesta. 


    En dag i sänder.
  • MrsHelgesson

    Åh vilken molande värk jag har haft i magen och korsryggen hela dagen! Ingen blödning. Sjukvårdsrådgivningen tyckte att jag skulle åka till akuten eftersom jag har mått dåligt i flera veckor och att det har blivit värre. Men jag har inget körkort eller bil, ingen barnvakt och sambon går inte att få tag på. Snacka om jobbig situation.

Svar på tråden Lämnat blodprov idag!