SVejsan skrev 2011-11-15 07:39:21 följande:
Hur lång tid har ni på er att spendera i Australien?
Australien är STORT. Mellan Brisbane och Adeleide är det ca 150 mil fågelvägen... Har ni bara några få veckor så begränsa er!
Har ni tänkt att se områden där och dessutom i och kring Darwin, Perth, Alice spring, Hobart, Brisbane? Då flyger man...Tidigare fanns det i alla fall något Australia air pass för utlänningar som gjorde att man fick bra rabatt.
Det är nog genomförbart att köra campervan mellan Sydney, Melbourne och Canberra. Eller inrikta sig på Tasmanien. Jag begränsade mig till Melbourne, Sydney, Canberra (busstransport därimellan) och flög därefter till Hobart, för att åka runt några dagar på Tasmanien.
Skulle nog använda mig av Flyg för de längsta sträckorna, man spar tid. Vissa sträckor funkar säkert Tåg och kanske Buss.
(Senaste resan till Oceanien var för vår del till Nya Zealand och Cook island på 6 veckor- flög dit och åkte mycket hyrbil på NZ. Vi tyckte att vi med nöd och näppe nästan såg det vi ville. och då var det ett "litet land")
Ca 8 veckor planerar vi att spendera i Australien. Vi planerar en resa på 6 månader totalt. Vi är väldigt snabba resenärer.