• Suck och suck

Hur ofta putsar ni fönster ca?

Jag tror att behoven kan se oerhört olika ut beroende på var man bor. Stackars de som bor vid avgastrafikerade vägar. Själv bor vi ganska skyddat och här blir det väl en gång i halvåret.
    Tala gärna om ifall ni bor extra trafikerat, där ni bor.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta putsar ni fönster ca?
  • Suck och suck

Ibland kan det nästan bli oftare än 1 gång i halvåret här. Jag är så känslig för smutsiga fönster. Tycker det ser så fult ut.
    Ville med den här tråden se om andra är lika känsliga som jag.

• Passionsfrukt

Vår och höst samt vid behov på insidan då katterna sitter och trycker nosen mot det Glad Fast det är bara nedre kanten av en ruta så det kanske inte räknas.

• Suck och suck
    Passionsfrukt skrev 2011-11-14 23:11:29 följande:
    Vår och höst samt vid behov på insidan då katterna sitter och trycker nosen mot det Glad Fast det är bara nedre kanten av en ruta så det kanske inte räknas.
    Jag har en sambo som trycker pannan mot fönstret, en dotter som kladdar upp med händer och så vidare. Nä sånt räknas inte Det måste man ju göra lite här och där. Iallafall om man är en känslig fönstertittare som jag.
  • Passionsfrukt
    Suck och suck skrev 2011-11-14 23:30:07 följande:
    Jag har en sambo som trycker pannan mot fönstret, en dotter som kladdar upp med händer och så vidare. Nä sånt räknas inte Det måste man ju göra lite här och där. Iallafall om man är en känslig fönstertittare som jag.
    Varför trycker folk pannan mot fönstret? I don't get it, det blir ju smutsigt! Skrattande
  • Suck och suck
    Passionsfrukt skrev 2011-11-14 23:42:23 följande:
    Varför trycker folk pannan mot fönstret? I don't get it, det blir ju smutsigt! Skrattande
    Jag har försökt att säga till honom. Men han "ser" det inte. Det är ju inte heller han som putsar fönster. Skrikandes Morr!
  • Mama Mia

Vid flytt eller på sin höjd inför jul när adventsgrejerna ska upp. Har sen jag flyttade hemifrån -98 bott som mest 2 år på samma ställe så ofta har flyttstädningen varit enda gången.
    Fönsterputsning kommer låååångt ner på min prioriteringslista...

• Suck och suck

Mer sällan än en gång om året, för större delen i omröstningen.  Blir ni INTE galna på smutsen på fönsterna? De flesta bor ju mer avgasigt än mig tänker jag också? Eller?
    Äh, ni kanske bor avsides och inte i Stockholm som jag då?

• Mama Mia
    Suck och suck skrev 2011-11-15 00:01:42 följande:
    Mer sällan än en gång om året, för större delen i omröstningen.  Blir ni INTE galna på smutsen på fönsterna? De flesta bor ju mer avgasigt än mig tänker jag också? Eller?
    Äh, ni kanske bor avsides och inte i Stockholm som jag då?
    Fråga din sambo om inte han blir galen på smutsen på fönstren... Där har du svaret...

Själv ser jag det väl, men det retar mig inte tillräckligt mycket och är ett allt för tidskrävande och tråkigt jobb för att göra oftare. Det finns ju så mycket annat som är både roligare och viktigare att göra.
Svar på tråden Hur ofta putsar ni fönster ca?