• Prinsessan Leia

Ny Twilight filmen- 15 år lr inte???

På onsdag är det premiär för senaste TWILIGHT filmen
    förr va de 11 år som åldersgräns på bio
    men just på denna film har de höjt till 15
    mng (min 11 åriga dotter bla) unga flickor är upprörda över att missa filmen på bio
    varför 15 år?
    för Bella är gravid, och hennes förlossning visas på ett grymt sätt
    rätt eller fel??

de ska tydligen inom ett dygn bestämma om 15 ska kvarstå eller om de ska sänka till 11
    vilket som, jag tänker inte låta min lilla flicka se filmen
    då den är allt för "rå" om man jämnför med de tidigare

hur skulle du gjort???

• Svar på tråden Ny Twilight filmen- 15 år lr inte???
  • roffe

Jag hade låtit min 11åring se den. Det är väl bara bra att dom får veta att om man har  massa hett vampyrsex så kan man bli på smällen haha :)

Det går ju råare saker på tv innan kl 20 på vardagar. I basutbudet. T ex i kanal 11 var det en torsdag kl 19,40 ett lesbiskt par som hade sex. Man fick alltså se tuttkläm, hångel och att ena tjejen stoppade in handen i den andras byxor och rörde runt som en tok.

Är nog lättare att förklara "i den här filmen så gör förlossningen ännu ondare än normalt pga det är en vampyrbebis därinne" eller så. Man kan ju gå med på filmen och be flickan titta bort om det är för hemskt (vilket man väl ändå gör om man tycker något är för otäckt).

Tycker det är tråkigt att filmen kommer tappa typ halva sin publik om de sätter 15 årsgräns.

• Prinsessan Leia

helt rätt tycker det är fel att tv väljer att visa så sexuella (?) filmer så tidigt, då är ju tom mindre barn vakna
    det som fall mig i tanken va att det kanske avskräcker barn från att våga skaffa egna barn så småning om
    för vart man än vänder sig så visas bara förlossningar där de ska skrika vråla och ha sig
    långt ifrån alla förlossningar som är såna så varför ska alltid allt negativt föras fram??

• TjutandeRosen

Idag har åldergränsen sänkts till 11år. Hade min 8-åring varit intresserad av filmerna hade jag väntat och köpt den istället, däremot kommer 12-åringen och 14-åringen att få se dem om de vill!

Svar på tråden Ny Twilight filmen- 15 år lr inte???