• Nymphoria

Nettos Garn

Köpte garn på Netto för ett tag sedan för att få igång ett projekt som varit på planeringsfasen ett bra tag. Eftersom jag vet att derassortiment varierar väldigt och att varorna ibland tar slut snabbt köpte jag på mig en hel hög garn och kände mig optimistisk. Nu är garnet slut och filten är halv. Panik!

Någon som vet någon annanstans där man kan köpa samma garn som Netto får in?

Detta är allt jag har att gå på;

- Köpt på Netto nu i höst

- Pappret runt om garnet var svart, hade en liten fjäril i silver och det stod 100% akryl på (har redan kastat alla lappar så jag kan inte lägga upp en bild) 

Gärna en nätshop så att man kan beställa kontinuerligt om man behöver ytterligare mer. Man vågar ju inte lita på att Netto får in det någonsin igen.

• Svar på tråden Nettos Garn
  • Krupskaja

Det verkar vara Nettos eget märke, när jag söker på Netto bland garnerna på ravelry.com får jag upp en massa olika garner med samma logga. (tex www.ravelry.com/yarns/library/netto-tempo-garn). Då är det nog svårt att få tag på på andra ställen. Men kanske om du hör va dig till något centralkontor eller lager för att höra om det finns någonstans? Eller fråga någon vän som bor nära ett Netto i en annan stad om det kan finnas där?
    Lycka till!

• Ledilnaan

Vårat Netto har massor av garner just nu, såg flera kartonger sist jag var inne. Kolla på ditt Netto, de kanske har fått in det denna veckan.

• Lucy Cat

Jag bor i Skåne och vi har precis fått in massa olika garn här! Nu var det dock i söndagskväll och jag har inte varit där sedan dess, men titt som tätt kommer det in garn här.

..I'm not cynical, I'm experienced..
  • Nymphoria

Tack så mycket för alla svar.

Har skickat till Netto, men dom kunde inte hjälpa mig och garnerna som just nuu finns i affär är samma som de jag köpte, men i helt fel färger, men jag får helt enkelt lägga undan projektet och avvakta att rätt färger kommer in igen.

Svar på tråden Nettos Garn