• karet

Gulsot? Gula ögonvitor.

Dottern hade förhöjda levervärden (eller vad det heter) efter förlossningen och de kollade henne för gulsot. Hon låg inte så högt i värdena att hon behövde sola och värdena gick neråt första dagarna. Nu undrar jag om någon annan haft det lika och om ni isf minns hur länge era barn var gula i ögonen efteråt? Min dotter är 2v 1d nu och är fortfarande mkt gul. (Självklart kommer jag fråga bvc, ska dit imorgon, men tänkte höra här hos er bara).

• Svar på tråden Gulsot? Gula ögonvitor.
  • whitetrach86

min dotter drabbades av bilirubin som nyfödd. det är den allvarliga "gulsoten" som kan leda till döden utan blodtransfusion. 
    Hon låg under lampa i 5 dagar och var gul i iaf 1 månad senare.

• pigglet

Äldsta dottern hade så, behövde inte sola men var fortfarande gul efter 1 månad. Då blev det massa provtagning, amningsuppehåll osv, men det visade inget. Efter någon månad till, eller kanske två?, var i alla fall värdena ok.

• prutten

Tog 2 vv för min son att bli kvitt det gula. Då låg han alltid under fönstret i dagsljus.

• Iidizzen

Min son fick sola när han föddes. Han gjorde det ett par gånger under en 2 veckors period. Han va lite gul efteråt men gick de gick över efter ett tag. Men fråga du på BVC, dom vet bäst.

Svar på tråden Gulsot? Gula ögonvitor.