• Anonym (orolig)

Ingen mage vecka v 14+0

Är gravid  med mitt andra barn i vecka 14+0. Tycker magen är jätteliten, nästan så att den var större för några veckor sedan?
    Kan det vara indikation på att något är fel?
    Hörde bebis hjärtljud förra veckan, samt hade ultraljud i vecka 12+0 och då såg allt normalt ut.
    Är jätterädd, minns inte att det var såhär med dottern?

• Svar på tråden Ingen mage vecka v 14+0
  • Anonym

ingen har bebismage i vecka 14. har man mage är det pga tarmarna är svullna. fostret är jättelitet.

• Anonym (orolig)
    AgnesMH skrev 2011-11-15 18:52:07 följande:
    Fick inte mage förrän v 20, oroa dig inte. :)
    Även fast det är mitt andra barn?
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-11-15 18:53:31 följande:
    Även fast det är mitt andra barn?

alltså bebisen är pytteliten. du kanske bara var mer svullen om magen med första barnet (tarmarna)
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2011-11-15 18:56:05 följande:
    alltså bebisen är pytteliten. du kanske bara var mer svullen om magen med första barnet (tarmarna)
    jo, så kan det ju vara. vägde några 5-6 kilo mer då, kan det spela roll?
  • smulan5

När jag väntade mitt andra så började det synas litegrann runt v 22 ungefär o han vägde nästan 3.9 när han föddes så du behöver inte oroa dig :). Att den kändes större för några veckor sedan kan bero på att den var svullen bara.

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-11-15 19:00:36 följande:
    jo, så kan det ju vara. vägde några 5-6 kilo mer då, kan det spela roll?

ja det kan det säkert. jag var sååå svullen om magen i min andra graviditet, i min tredje var jag platt som en planka fram till vecka 22 tror jag. min mage fungerade så mycket bättre också med 3an och tarmarna var inte så svullna. första minns jag inte
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2011-11-15 19:30:04 följande:
    ja det kan det säkert. jag var sååå svullen om magen i min andra graviditet, i min tredje var jag platt som en planka fram till vecka 22 tror jag. min mage fungerade så mycket bättre också med 3an och tarmarna var inte så svullna. första minns jag inte
    okej, ja då ska jag försöka släppa det här, har ju faktiskt både hört och sett bebis =)
  • MalinV

Jag är också i v 15 (nån stans mellan v 14+0 och v 14+4, min mens var inte riktigt regelbunden och har inte gjort UL än). Inte mycket till mage - på morgnarna ingen alls, kvällstid ser jag tjockare ut än vanligt men ingen gravidmage utan mera "jämt fördelat", ha, ha! Jag väntar också andra barnet, första graviditeten började magen anas ungefär vid tiden för RUL, v 18 ungefär. Riktig gravidmage hade jag väl kring v 25. 

Så du behöver nog inte oroa dig - fast jag har också hjärnspöken och är säker på att jag innan RUL kommer vara lika övertygad om att det inte finns någon bebis i magen som jag var när jag väntade mitt första barn

Svar på tråden Ingen mage vecka v 14+0