Herpesutbrott 1-2 gånger i månaden..
Jag vill egentligen bara höra om någon har tips på hur man kan få det här skitviruset tillbaks till vilande läge.. och kanske peppning/förståelse från någon som har liknande erfarenheter..
För mig började det år 2000 när min dåvarande sambo smittade mig med munherpes i underlivet. Ingen av oss tänkte på att hans munsår kunde vara Herpes. Jag fick ett rejält första gångs utbrott så som det ofta beskrivs. Sen fick jag inga utbrott förrän 2005, alltså 5 år av frid och fröjd. Sen 2005 har jag haft utbrott 1- 2 ggr i månaden.. någon enstaka gång har jag klarat mig 1 månad utan utbrott. För över 1 år sedan fick jag valaciklovir utskrivet för en långtidsbehandling av min läkare.. underbart att slippa all värk i ljumskar, blåsor, sår och sjukdomskänsla. I lite över 1 år åt jag medicinen... nu har jag testat utan medicin i 6 veckor och jag är redan inne på mitt tredje utbrott...
Jag är i övrigt en frisk tjej som tränar mycket, äter bra, sover bra, röker inte och dricker nästan aldrig alkohol. Jag trodde att Herpes gärna visade sig när man har lite nedsatt immunförsvar, men jag är typ aldrig sjuk.. har max en sjukdag per år.
Hoppas på tips! Provar snart vilket hokus pokus som helst!