• Anonym (undrar)

Söt = ful?

Jag har en undran om en kille tkr att man är söt betyder det.
    Du är HALVFUL?

Man vill ju höra att man är snygg å sexig.. inte söt =/

• Svar på tråden Söt = ful?
  • Anonym (översättaren)
    Anonym (undrar) skrev 2011-11-15 22:12:42 följande:
    Jag har en undran om en kille tkr att man är söt betyder det.
    Du är HALVFUL?

Man vill ju höra att man är snygg å sexig.. inte söt =/

Alltså det är möjligt att det finns män som talar i kod, inte vet jag, men om du ser till dig själv och hur du beskriver t ex killar så finns nog svaret där. Visst kan man se en kille och tänka söt och finna honom enormt attraktiv, charmig och sexig? Jag tycker personligen sällan att någon är snygg, det är ett sådant konstigt ord för mig. Så att han kallar dig söt kan väl absolut vara positivt?

Min kille är söt, inte "snygg" enligt rådande skönhetsnormer, men jag finner honom vansinnigt attraktiv och vill mest Drömmer hela tiden.

Han säger ibland att jag är snygg, speciellt om jag klätt upp mig, men när det är vardag och jag klär mig helt normalt för jobb/fritid så skulle han nog beskriva mig som söt också, tror jag.
  • Javah

Vissa människor är ju söta...andra snygga. I min värld betyder inget av det ful.

• Anonym (tveksamt va?)

Nej, det tror jag verkligen inte det betyder.

Här jag en kille referera till en tjej som söt tolkar jag det som att han tycker tjejen är söt.  

• Anonym (Over and out)

Nej nej nej. De flesta menar inte att man är "halvful" om de säger "söt", utan de menar förmodligen just precis "söt". Vad du sedan lägger i ordet kanske är lite annorlunda än någon annan gör. Jag säger sällan att någon är snygg, jag tycker också det är ett konstigt ord - och absolut inte mer positivt/bättre än söt.

• La Lola
    Javah skrev 2011-11-15 22:26:25 följande:
    Vissa människor är ju söta...andra snygga. I min värld betyder inget av det ful.
    Exakt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • smulpaj01

Såhär sa ett gammalt ex om mig:

Snygg -när jag är lite "tuffare" klädd, (tajta jeans, höga stövlar t.ex)

Sexig - urringat, kort kjol, mkt smink

Vacker - osminkad med "vardagliga" kläder

Söt - hemma med mys kläder, håret i en slarvig tofs

• giftgrodan

ändra inställning ts, du verkar krävande att vara runt. Vadå "man" vill höra att man är snygg och sexig? ALla lägger inte samma värderingar i ord som du gör, det är en viktig sak att inse.

• sandraa89

Vacker och söt är det bästa tycker jag

Svar på tråden Söt = ful?