• FrökenLöken

hur jobbade lärarna under höstlovet?

Allmänt nyfiken, typ. Hur jobbade ni lärare ( i Gbg-regionen om det gör någon skillnad) under höst/novemberlovet nu i år?

(Om det nu är så att det är olika från stadsdel till stadsdel, kan ni kanske nämna vilken stadsdel samt vilka dagar ... forskar lite lagom mysitiskt så där).

• Svar på tråden hur jobbade lärarna under höstlovet?
  • MrsMommy

Höstlovet är alltid upplagt så att man har tre studiedagar och två lovdagar. Studiedagarna används till fortbildning eller arbete inom arbetslaget, lovdagarna är man ledig. Det kan hända att man på studiedagarna kan kompa ut tid man har jobbat för mycket tidigare. Hur så?

• MrsMommy

Får man inte ens ett tack för att man svarade? Jag undrade varför du ville veta.

• vinglafram

i min kommun arbetade lärarna må-ons (studiedagar) och lediga to-fr (lovdagar).

• HASP

Jag är lärare och jag jobbade också mån- ons, ledig tors-fre på lovet. Så om du funderade på varför någon lärares barn var på förskolan trots att det var höstlov så är det för att lärare inte är lediga hela lovet som många tycks tro!

• cloudberry79

I min kommun hade vi gemensamma fortbildningsdagar måndag-torsdag (två på annan ort), fredagen var vikt till kursplaner för gy-11 arbetslagsvis, inlämning senast måndagen. Vi hade alltså ingen ledig dag under höstlovsveckan (vilket vi heller inte brukar ha)

If you love me - please don't feed me!
  • såärdet

Nu bor jag inte i Gbg men där jag bor har vi alltid jobbat må-ons på höstlovet och jag har varit lärare i 17 år.

• Jessa med 3

Vi jobbade må-to och hade jobbat in fredag.

Svar på tråden hur jobbade lärarna under höstlovet?