• Anonym

Hur fan kan jag känna bajset i tarmarna. Såå strörande

På ett ställe (tydligen är det en trång passage har jag fått förklarat för mig) så känner jag när bajset liksom trycker på från insidan.
    Så jäkla störande.
    Hur fan får jag bort det???? Det är bara ibland. Sen kan det var lugnt i månader

• Svar på tråden Hur fan kan jag känna bajset i tarmarna. Såå strörande
  • Anonym

man ska ju sitta på toan varje dag, har man inte bajsat på 3 dagar så blir de förstoppning å då kan de bli så...

• Anonym

Jo visst men är man inte bajsnödig så går det ju inte. Blir inte bajsnödig varje dag

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-16 09:53:42 följande:
    Jo visst men är man inte bajsnödig så går det ju inte. Blir inte bajsnödig varje dag
    du har rätt, de blir inte ja heller.. men har precis läst om detta i skolan, läser till undersköterska på vuxenutbildning.. man måste tydligen ta sig tid och försöka, gå på toaletten så fort man känner det och inte gå å hålla sig... men ja förstår dig.. ja är likadan..
  • Anonym

Jag håller mig inte. Jag är jätterädd att bli förstoppad då jag haft problem med det förut.
    Igår tog jag laxoberaldroppar för att jag inte fått bajsa på några dagar. Men ändå känner jag det där trycket idag

Och nej jag tar inte laxoberal vanligtvis. Råkar ha kvar sen jag fick under graviditet

• Anonym

usch låte jobbigt:/ då vet ja faktiskt inte... läser mest om äldre människor... men vet att de är så som ja skrev men i ditt fall vet ja tyvärr inte:/

• Anonym

Menar du att det är konstigt i mitt fall? Förvånad

• Anonym

nejnej herregud.. men har du testat nått lavenmang? finns ju olika på apoteket? som tömmer tarmarna helt...

• Anonym

Har du trång passage så har du, utöver att försöka se till att hålla avföringen mjuk så kan man inte göra så mycket mer än vidga genom operation men det är ett rätt stort ingrepp och görs som regel bara när passagen är så trång att man riskerar tarmstopp.

• Anonym

ät fiberrik mat! glömde ja säga.. de är jättebra för bajset..

• Anonym (Bajsa lugnt)
    Anonym skrev 2011-11-16 10:06:09 följande:
    Menar du att det är konstigt i mitt fall? Förvånad

Ta det lugnt - alla bajsar inte varje dag! Det anonym skriver om är att man inte ska gå ignorera  när man blir bajsnödig utan helt enkelt gå och bajsa. Man behöver alltså inte sitta och försöka bajsa om man inte känner sig nödig

Har du tendenser att bli förstoppad är det bättre att reglera kosten och kanske ta laktulos än att ge sig på laxoberaldroppar.
  • Anonym

Men det är väl ganska vanligt? När jag är lite hård i magen kan jag också känna bajset från insidan. Även gyn har kommenterat det en gång (lite pinsamt). Men det har alltid varit så för mig och jag har aldrig haft problem med magen eller tarmen.

• Anonym

Bajsar man inte varje dag är man förstoppad. Börja med linfrön och havrekli.

• Anonym

åh vad jobbigt det är när det inte funkar

• Anonym (Bajsa lugnt)

Jag tror för övrigt att jag har samma besvär men har inte fått det utrett, men jag får ibland hemska kramper i tarmen när det rör på sig där inne. Ofta på morgonen. Och jag kan "känna" var bajset är när jag trycker på magen från utsidan.

Svar på tråden Hur fan kan jag känna bajset i tarmarna. Såå strörande