• Bollen2

Var förvarar ni barnvagnen när den inte används??

Har en fråga om barnvagn. Vi bor i hus. Vi tar alltid in barnvagnen nattetid, oftast dagtid också så den inte är kall när bebisen ska i, ev. att den kan stå ute ibland.

Då vagnen inte får plats i hallen måste vi köra in den i vardagsrummet, och det drar in så mkt löv och grus. Bebisen kryper ju runt och inte så roligt att skura golvet efter varje promenad.. Och jag vill inte att han ska äta löv.

Vi har vagnskydd man kan sätta på, men de funkar ju inte super och kommer väl funka ännu sämre när det blir snö och slask.

Nån som har nått bra tips? Hur gör ni?  

• Svar på tråden Var förvarar ni barnvagnen när den inte används??
  • 071001

Vi knökade in den i hallen.

• Mabaja

Vagnen står i hallen alt i bilen. Trångt är det i hallen men funkar. Vet dock inte hur vi ska göra med syskonvagn. Var vi ska förvara den. :)

• 071001

Tillägger att jag skulle inte ha en vagn i vardagsrummet.

• sarsparis

I hallen, vi tar även på däckskydd ibland, jag tycker de funkar rätt okej faktiskt, skulle heller inte vilja ha en vagn i vardagsrummet, men om ni måste, köp en riktigt bra hallmatta så inte väta kan tränga igenom, fäll i hop vagnen i hallen och bär den in så det inte bli så smutsigt.

• 071001

Ni har inget garage vagnen kan stå i? Alt lämna vagnen ute men lyft in madrassen/åpkåsen över natten.

• Lantani

Vi har våra vagnar i hallen där vi bor nu..
    Där vi tidigare bodde, så fick vi inte plats med vagnen i hallen,  då ställde vi vagnen på en handduk precis innanför dörren, tills den torkat, för att komma in/ut genom dörren var vi alltså tvungna att köra vagnen längre in huset. Lite bökigt om de ringde på dörren tex men funkade helt klart, utan att dra in massa skräp.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Bollen2

Tack för svar. Önskar vi också hade en farstu eller liknande.. Men sånt tänkte man ju inte direkt på innan man fick barn/barnvagn :) Ska nog testa att fälla ihop den. Får vi se om det blir mer plats..

• prutten

Kan du inte plocka av hårdliften? Så slipper du köra in hela vagnen in i lgh??

Svar på tråden Var förvarar ni barnvagnen när den inte används??