Trött på min sambos beteende!
Hej, är 31 årig kille med sambo sedan 8 år samt 2 barn, 5år och 1/2 år gamla. Jag går alltså hemma med den yngsta för hon ska kunna gå i skolan.
Med risk för att detta blir långt försöker jag komprimera det lite.
I vilket fall som helst så har vi varit tillsammans i 8 år. Hon var när jag träffade henne väldigt osäker, dåligt självförtroende och få kompisar.
Hon arbetade inom förskolan och trivdes väldigt dåligt på slutet så hon började läsa på högskola (återkommer om det)
I alla år har hon varit väldigt beroende av mig då jag varit den "starka". Hon kunde ringa mig 10ggr om dagen på jobbet. Hon hade även ett väldigt stort bekräftelsebehov.
I höstas började hon sin andra termin på högskolan och trivs väldigt bra, men många nya vänner, som hon har kul med hela dagarna, med mycket skratt. Vilket såklart är jättekul för henne.
Men med detta har hennes beteende ändrats totalt. Hon är vissa dagar i princip totalt ointresserad av mig vilket gör mig chockad och frustrerad. Det verkar som hon tänker att "jag får träffa min kompisar i skolan och ha kul, hemma behöver jag inte anstränga mig"
Den tidigare så trevliga och glada sambon när vi åkte bort till mina föräldrar eller mor/Far föräldrar har förvandlats till ett kolli. DÄr sitter hon i stort sett tyst utan minsta anstängning och spelar wordfeud och kollar på facebook.
Jag har väldigt svårt att begripa mig på henne som ni kanske förstår, vilket har resulterat i att vi bråkar och tjafsar mycket. Jag irriterar mig på detta nonchalanta beteende. Precis som hon tar mig för givet.
"Behöver inte anstänga mig gentemot honom, han stannar hos mig iaf" eller "Jag har ju mina underbara kompisar i skolan som jag har så kul med, så det kvittar hur jag beter mig när jag inte är i skolan"
För någon dag sen sa hon "Dagen är så olik. I skolan har jag så kul, sen kommer jag hem och det är tråkigt."
Då frågar jag: "vad då tråkigt?" Då svarar hon: "Ja....en massa måsten, städa, plocka bla bla hela tiden"
Jag tolkar det precis som att hon tycker det är tråkigt att komma hem. Konfronterade henne genom att säga att så har det väl alla. Kommer hem från skola/arbete är det tråkgöra att göra hemma.
Sen visst finns det dagar då hon är som hon varit, trevlig, intresserad, pussas och kramas.
hon säger att hon älskar mig över allt. Men beter man sig såhär om man älskar någon ?
Jag vet inte vad fan jag ska göra. Mår väldigt dåligt över detta, vilket jag även har sagt, men hon blir bara sur när jag tar upp saker.
Vad ska jag göra? Är trött på detta. Ska jag sluta bry mig och vara mer oberoende av henne, så kanske hon fattar att jag inte är att ta för givet.