Ni som fått en LYCKAD hinnsvepning
Hur lång tid efter eran hinnsvepning fick ni sd/värkar?
Blödde ni något efter hinnsvepningen?
Hur länge håller bm/läkaren på att hinnsvepa?
Är dom i tappen eller utanför elelr "bänder dom upp" livmoderhalsen?
Hur lång tid efter eran hinnsvepning fick ni sd/värkar?
Blödde ni något efter hinnsvepningen?
Hur länge håller bm/läkaren på att hinnsvepa?
Är dom i tappen eller utanför elelr "bänder dom upp" livmoderhalsen?
puffar
Jag fick egentligen inte en medveten hinnsvepning, utan de skulle kolla hur öppen jag var efter nästan en vecka med regelbundna värkar som inte påverkat tappen överhuvudtaget. De kände runt och höll på ganska länge, och det skulle nog kunna jämföras med en hinnsvepning.
När jag gick ut från undersökningen hade jag lite molvärk och efter en halvtimme fick jag en jättevärk som fick mig att stå dubbelvikt.
Efter ytterligare ett par timmar blev värkarna kraftigare och mer regelbundna så vi fick åka in, och förlossningen var klar fem timmar senare.
Jag fick hinnsvepning i samband med ingångsättning. Jag fick hinnsvepning och något medel på fm och sen mer medel på em och så satte verkarna igång.
Jag minns inga detaljer om själva hinnsvepningen, men den var inte speciellt jobbig eller lång.
Hur ofta lyckas en hinnsvepning?
För att det öht ska gå att göra en hinnsvepning så måste man vara öppen, så att BM kommer åt hinnorna. Så om man är "omogen" så går det inte. Jag fick en svepning på onsdag fm, var öppen 4 cm. Blödde inget, men fick mkt sammandragningar, dagen efter släppte slemproppen å vatten började sippra. Fick åka in till förlossningen med värkar natten till fredag å lillan föddes på fredag em.
Förresten: det tar bara nån/några minuter. För mig så gjorde det inte så ont, mest obehagligt.
Måste man ligga ned i en gynstol då?
Men hur når dom? Liksom den sitter ju långt in
Någon mera?
Jag fick en hinnsvepning dagen innan jag skulle sättas igång. Det gjorde inte ont på mig, då min livmoder var helt utplånad och mjuk. Det var bara obehagligt. Lite blod kom det men inget märkvärdigt. Det satte igång mer ordentligt på kvällen, det ökade gradvis under natten.
Jag fick ligga ned i sängen o ha handflatorna under rumpan så den skulle komma upp mer. Fick ta djupa andetag och det fungerade, man spände sig inte då.
Varför funkar inte flera hinnsvepningar man fått trots mogen kort tapp?!?
Med mitt senaste barn gjordes en hinnsvepning på en av överburenhetskontrollerna på bf + 19. Direkt jag gick ut från rummet började jag känna av lite sammandragningar/småvärkar, dessa höll i sig ett dygn, tills dagen efter då jag blivit lovad igångsättning. Det behövdes dock inte utan när vi kom in till förlossningen vid lunchtid dagen efter tog de hål på hinnorna och efter 4 timmars ordentliga värkar var han ute.
Fick även hinnsvepning med mitt 1:a barn men där hjälpte det ingenting.
Är gravid med 3:e barnet nu, och ska få en hinnsvepning på måndag nu. Denna gång hos min vanliga bm. Är då precis på BF-dagen, håller tummarna att det ska "starta upp" då.
Stort lycka till till dig TS. När har du BF? Eller är du på övertid?
Redan fått en hinnsvepning eller ska få göra?
Glömde:
"Jag fick ligga ned i sängen o ha handflatorna under rumpan så den skulle komma upp mer. Fick ta djupa andetag och det fungerade, man spände sig inte då."
Så här var det för mig också, som "Anonym" skriver i tråden längre upp.
Och för att svara på dina frågor, det kom inget blod, gjorde inte ont (men kändes obehagligt) Vet inte hur lång tid det tog men jag upplevde det som några minuter kanske.
Vad bra det funkat för er iaf. Håller tummarna att kommande hinnsvepning lyckas bra den med