• anassio

Sker en bra kräm till torra händer och torrsprickor!

Hej!

Så fort det börjar bli kallt så blir mina händer torra och jag får torrspricker (kallas det så?) på fingertopparna som gör jätteont.
    Värre blir det ju snart när man börjar med handsprit oxå

Jag undrar om det är någon som vet någon bra handkräm eller kanske någon huskur mot detta?

• Svar på tråden Sker en bra kräm till torra händer och torrsprickor!
  • FrkSommar

Jag brukar bada händera i ljummetvatten med massor av babyolja i ca 10 minuter varje kväll, det gör susen för mig :)
    Är det riktigt illa så brulkar jag använda Scholls kräm för sprickor på fötter. Den blir lite kladdig så jag brukar ta den till kvällen.
    Lycka till!  

• k girl

Body Shop har en jättebra handkräm med hampa som gör händerna kanonlena. Det är en lite fetare kräm som man sätter på händerna när man går och lägger sig.

• 071001

Scholls fotkräm för sprickor är toppen och funkar på mina händer också.
    Dock använder inte jag handsprit och det skulle jag undvika om jag var du ts.

• Biinzan

Jag har samma problem. Har fått rådet att smörja in med Helosan salva flera gånger om dagen. Sen på nätterna har jag jättemycket salva på och sover med bomullsvantar. Fungerar kanon! :)

Emilia 13/4-11. Jag älskar dig min underbara dotter <3
  • Nemi76

Svärfar har prövat Lush kräm mot spruckna nagelband mot sina sprickor i händerna och det var den bästa krämen han testat.

• 071001

Ja, bomullsvantar glömde jag att tipsa om

• Lampsken

En väldigt dryg och otroligt bra kräm mot torrsprickor, torra händer och fötter i övrigt som blir som sandpapper... är:
    Locobase "REPAIR"
    Den finns att köpa på apoteket i olika skalor av torr hud och olika storlekar på tuberna.

.   

• Joico

Har du så torra händer så rekommenderar jag Compeed Nattkräm för hälar. Smörj in på kvällen, med eller utan bomullsvantar http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=212006
    Smörj in dig ofta på dagen. Är du mycket i kontakt med vatten så använd gummihandskar.

Den här tycker jag är skön och lagom för dagtid http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=231958. Man vill ju kunna använda händerna utan att slafsa och halka runt på dagen  

• Sofiasims

Helosan i mängder och bomullsvantar över natten och på dagen Skin defender handkräm från Comfort Zone. Bästa ever!!

Svar på tråden Sker en bra kräm till torra händer och torrsprickor!