Storhandla!! Citygross eller Willys?? Billigast??
Jag måste vara mer ekonomisk när det gäller MAT!
Och inser att ICA MAXI INTE är bra för vår ekonomi!
VAR storhandlar jag bäst?
Citygross eller Willys?
Jag måste vara mer ekonomisk när det gäller MAT!
Och inser att ICA MAXI INTE är bra för vår ekonomi!
VAR storhandlar jag bäst?
Citygross eller Willys?
Jag tycker att Willys är billigast. Har handlat där i många år och lärt mig vilka lågprisvaror som är bra i deras sortiment. Blir oftast lite för dyrt när jag handlar på City Gross.
OK!
Fler som vet ngt?
Citygross är inte billigt!! Men det finns ju galet stora förpackningar av vissa varor så det kan ju vara praktiskt om man har bra förvaring hemma.
Willys är absolut billigare än Citygross
inte city gross iaf. Det är verkligen ingen lågpris affär, Svindyrt ju. Skulle nog kört på willys...
Willys är billigare än CityGross. Har bara CityGross där jag bor, så måste handla där, o det går åt mycket mera pengar nu än vad det gjorde tidigare när vi bodde så vi hade flera affärer att välja bland.
Det ända som kan vara bra med CG är om man vill handla riktigt stora förpackningar, för det är de bra på. Antar att det eventuellt borde bli billigare (vet ej, har inte kollat).
vilken härlig tråd...tack för tipsen! jag som trodde att city gross var billigt....ska härdanefter handla på williys
Vi sänkte våra matkostnader från ca 4500,-/månad när vi handlade på ICA, då iofs flera ggr/vecka, till ca 2500,-/månad nu när vi veckohandlar på Willys.. Vi är 2 personer och ett blöj-/vällingbarn i familjen.. Äter "schysst" mat, och snålar inte nu heller på vad vi vill ha...
Sen kan jag tillägga att jag numera alltid handlar städartiklar på Rusta (som hos oss ligger bredvid Willys), nu i veckan handlade jag 1x tvättmedel (Via), 3x diskborstar, 2x WC-Anka, 1x Ajax allrent och 1x Pringleschips för 150,-Där kan man också jämföra och titta vart det finns pengar att hålla i..
Som alla andra skriver så är Willys billigast, innan trodde Citygross var en lågpriskedja men det är de inte. Testade ett tag och jämförde mellan ICA Maxi och Citygross och ICA Maxi var faktiskt billigare,vilket man inte kan tro, då ICA Maxis varor var mycket fräschare och billigare samt att man kan köpa en massa till hem, kläder etc, medans Citygross har (oftast) trist läge , ofräscha lokaler och inte alltid allt hemma som man söker. Det är en lyxigare känsla på ICA Maxi.
Nu finns närmaste ICA Maxi nästan 5 mil från där jag bor, men däremot Willys så det blir Willys för hela slanten, och den Willys är jättefräsch och bra och håller bra priser på allt.
Nu är denna tråd väldigt gammal, men de görs ofta undersökningar på vilka affärer som är billigast. Och i min kommun är det Willys som vunnit - de är billigast.
Vet dock inte om man kan söka upp såna undersökningar eller hur det funkar.. Hehe :)