• Taxmamman

    Svt:s barndokumentär - en katastrof!

    svtplay.se/v/2439236/en_stund_med.../en_stund...

    Den här dokumentären hamnade jag och sonen framför i måndags. Vad tycker ni? Arbetar den här förskolan enligt styrdokumenten? Och förtjänar den här dokumentärsnutten att få representera Sverige i en internationell filmfestival?

    Jag är rätt... mållös. På ett dåligt sätt.
  • Svar på tråden Svt:s barndokumentär - en katastrof!
  • Catti41

    Jag har inte sett klippet men läst en hel del blogginlägg. Och jag är oxo mållös på samma sätt som du, antar jag.

  • Men

    Kan tyvärr inte uttrycka vad jag känner på något vettigt sätt. Men det är inga positiva känslor iallafall:(

  • trolltjejen

    Nej, det gillar jag inte. Jag har väl många ggr tyckt att man pratar så mycket om genusperspektivet, men ändå missar man det. Men så här extremt uppdelat killar/tjejer har jag aldrig varit med om. Jag skulle absolut inte velat att mitt barn gått på den förskolan.

    Jag har blivit upprörd för mindre saker. T.ex. en gång när min dotter kom hem och sa att nu hade dom fått tjejlego på dagis. Jag undrade vad tjejlego var och då fick jag veta att det var lego med hästar. Men det var ju en baggis jämfört med vad som visas i denna filmen ...

      

Svar på tråden Svt:s barndokumentär - en katastrof!