Såhär skönt borde varje gravid kvinna få sova! ZzZzZZzZzzzzz!! :-)
Måste bara berätta om en skitbra sak som har hänt!
Jag har haft ont i ryggen varje morgon jag vaknat och känt mig grinig och trött och allt annat än utvilad, nästan som överkörd av ett tåg! Och värre och värre ju större magen blivit.
Men nu, i v.34 fick jag nog! Jag släppade med mig sambon till Jysk och köpte en skummadrass till sängen, i sensus-memoryskum, nästan exakt som en "Tempurmadrass". Och otroligt nog hittade jag en kudde åxå som åxå var i sensus memory-skum, men inte sådär knasigt formad som alla "wondersleep-kuddar" jämt ska va utan formad precis som en vanlig kudde.
Igårkväll stoppade vi i allt i sängen och gosade ner oss och tittade på reprisen av Riket.
Och som alltid när vi pussats godnatt och släckt lampan kom halsbrännan som ett brev på posten och bebisen fick lust att dansa tango som varje kväll när jag ska försöka sova...
Brukar oftats få ligga vaken till framåt fem på morgonen innan jag kan somna, men inatt somnade jag som en stock, trots allt det!
Sen vaknade jag utvilad oh GLAD på morgonen och det kändes skönt och utvilat i hela kroppen! Jag hade inte vänt på huvudkudden en ända gång under natten, vilket jag brukar få göra typ 20 ggr för att den ändrar form, och jag hade inte ett dugg ont i ryggen!
Jag ville bara berätta det här för alla andra gravida (och icke-gravida) som har lika jobbigt med nattsömnen oh ryggsmärtor, för det var värt varenda krona att köpa ny sängmadrass!
Skulle köpt en ny bäddmadrass åxå, även den i sensus-memory-skum, men den var slut och kommer in på torsdag förhoppningsvis!
Kunde tillochmed sova på rygg. och det var om det kom en skön värme ur madrassen...tror att det var en av de oda egenskaperna den skulle ha.
Sen vill jag åxå tips alla gravida om att sova med en kudde mellan knäna, redan tdigt i graviditeten. Det botade min foglossningssmärta väldgt effektivt och jag sover inte en natt utan kudden mellan knäna. Skippar jag det nån natt märker jag direkt att smärtorna smyger sig tillbaka.
Ha det gött allihopa och god fortsättnig!