• Anonym (Surrogatmamma)

    Följ min blogg! Jag är surrogatmamma i Sverige.

    Följ med på vår resa! :) Vi är nu i processen med att bli gravida, jag ska bli surrogatmamma till ett gaypar.
    Att surrogat ska bli reglerat enligt svensk lag är något vi måste kämpa för!

    Det är en vecka kvar till det är dags för att ta ett graviditetstest. Just nu väljer jag att vara anonym i bloggen men lite senare när graviditet är ett faktum så kommer jag att släppa på anonymiteten. :)

    ensurrogatsbekannelser.wordpress.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-16 22:05
    Ett tips som gör det enkelt att följa bloggen så att ni får automatiska uppdateringar är att klicka på FOLLOW högst upp på sidan. På det viset får ni veta per mail när jag uppdaterat bloggen.

  • Svar på tråden Följ min blogg! Jag är surrogatmamma i Sverige.
  • Border
    Anonym (Surrogatmamma) skrev 2011-11-16 20:49:30 följande:
    Följ med på vår resa! :) Vi är nu i processen med att bli gravida, jag ska bli surrogatmamma till ett gaypar.
    Att surrogat ska bli reglerat enligt svensk lag är något vi måste kämpa för!

    Det är en vecka kvar till det är dags för att ta ett graviditetstest. Just nu väljer jag att vara anonym i bloggen men lite senare när graviditet är ett faktum så kommer jag att släppa på anonymiteten. :)

    ensurrogatsbekannelser.wordpress.com/
     

    Vilken fin person du är. Vad fint av dig att ge ett par det finaste man kan få. All respekt till dig för det. En fråga bara, ska ni ha gemensam vårdnad?
    Mark Levengodd och Jonas Gardell har gemensam vårdnad med surrogatmamman{#emotions_dlg.flower} 
  • dubbelmamma0310

    Fantastiskt spännande! Jag och min man har pratat om surrogatmamma flera gånger då vi har lätt att bli gravida men svårt att behålla barnet.
    Hur har ni hittat varandra du och paret? Hur löser man det rent praktiskt och lagligt sedan? ska du vara en delaktig mamma?

  • Anonym (Surrogatmamma)

    Tack! Vi kommer inte att ha gemensam vårdnad. Vi kommer att kämpa för att den biologiska pappan får ensamvårdnad och att hans man sedan gör en närstående adoption.
    Vi har som mål att detta ska vara klart innan barnet fyller ett. 

  • Border
    Anonym (Surrogatmamma) skrev 2011-11-16 20:56:44 följande:
    Tack! Vi kommer inte att ha gemensam vårdnad. Vi kommer att kämpa för att den biologiska pappan får ensamvårdnad och att hans man sedan gör en närstående adoption.
    Vi har som mål att detta ska vara klart innan barnet fyller ett. 

    Känner ni varandra väl? Vill du ha en relation med barnet?
  • April barn

    Spännande :) Jag trodde det var förbjudet med surrogatmödraskap i Sverige men jag hade nog fel. Lycka till med allt Glad


    ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
  • Anonym (Surrogatmamma)
    hallonfot skrev 2011-11-16 20:57:53 följande:
    Känner ni varandra väl? Vill du ha en relation med barnet?
    Vi har lärt känna varandra väl under det senaste året innan jag erbjöd mig att bli deras surrogat. Vår resa började med att jag var deras äggdonator. 
    Jag kommer att ha en slags relation till barnet, vår förhoppning är att vi förblir vänner livet ut (om inget händer) och kan umgås som två skilda familjer. 
  • Anonym (Surrogatmamma)
    April barn skrev 2011-11-16 21:02:55 följande:
    Spännande :) Jag trodde det var förbjudet med surrogatmödraskap i Sverige men jag hade nog fel. Lycka till med allt Glad
    Tack! Vården får inte bistå till ett surrgatmödraskap, via IVF mm men det är inte förbjudet att vara surrogat. Dert är inte reglerat enligt svensk lag bara. :)
  • Leone i Västerås

    Så du är inte surrogatmamma i den bemärkelsen att du enbart bär barnet men att det är deras ägg och spermier? Du är alltså barnets biologiska mamma och biopappans man kommer att adoptera ditt barn efter förlossningen?
    Eller missförstod jag helt?


    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
Svar på tråden Följ min blogg! Jag är surrogatmamma i Sverige.