• Svar på tråden Smeknamn till Liam
  • Qetesh

Jag hade kallat honom för Lime, vet inte varför

• Pärlan81

Menar du Mellannamn som passar eller smeknamn?

• Qetesh

sisu:

Hehe, tänkte oxå på den tråden som du startade och väntade lite smått på att du skulle fråga det

• Mr Tommy

"Li" kanske funkar .. de låter inte dumt i mina öron i allafall

• Pärlan81

Liam heter min brorson. Det är ju ett kort namn. Han behöver inget smeknamn. Men många har ju gulliga smeknamn som är personliga till sina barn. Min son heter Zack vi kan kalla honom för snurren, Zacken ibland. men ingen annan kallar honom för nåt annat.

• EmsanPemsan

Min son heter Liam.. men vi har inget smeknamn på det.. det är ju som ovanstående sa väldigt kort. men vi här hemma i familjen brukar kalla honom för lilleman,, men det är det ju ingen annan som gör.. dom säger ju Liam ;)
    varför vill du ha ett smeknamn på Liam? bara nyfiken ;)

• Pockadockan

vår Liam heter Liam.

• Lady Namárië

Brukar inte smeknamn uppstå lite av sig själv (det är ju själva vitsen med smeknamn, liksom)? Vi kallar sonen bland annat för Cas, Cascas, Caspelino och Cassis - vi får väl se vad som fastnar.

Om jag hade en liten Liam i min närhet skulle det nog slinka ut ett och annat "Iam-Iam" (alltså "jam-jam") när jag pratade med honom.

• Liam 858

Jag heter liam och mina smeknamn har varit Liemannen  lime och mail vänd på mail vad får ni då jo liam :D men dom namnen kommer bara upp vid ett roligt tillfälle annars kallar folk mig bara liam eftersom att det är bara 4 bokstäver :)

ls
  • Justi

kallar min son Li när ja e extremt stressad, eller när ja e upptagen å skriver sms

• gbgumman

Trodde Liam var ett smeknamn till William eller?

De som heter Mia brukar inte heller ha smeknamn.

Bukar kalla min dotter tussan det har inget med namnet att göra men det är gulligt. Välj vad du vill.

• Maria 79

Liam 858: fast Lime blir ju Emil baklänges. Brukar kalla min Emil för Lime ibland bara för det :)

• Duckan

Tilläger att min vän vars som heter Liam kallas för Lee-lees!

Svar på tråden Smeknamn till Liam