• Tussen79

kläder glöms gämt

Mina barn har fram till nydligen bott varrannan vecka hos mig varrannan hos sin pappa. Men nu har jag fått dem på heltid. Pappan kan aldrig komma i håg viktiga saker som termobyxor, mösser osv, det blir altid kvar hos honom och det blir så klart stor irritation från min sida, han tappar bort och jag får köpa nytt, han hävdar att han aldrig haft sakerna hos sig, så här är det hela tiden, vi kan inte komminusera och vi har precis varit i en vårdnadstvist. Nu ska pappan flytta två timmars bilfärd härifrån, inte så lätt att hämta upp glömda saker. Hur löser man detta. Jag ska ju inte behöva köpa dubbla uppsättningar av allt, det är inte hållbart, två par vinterskor, två vinterjackor osv, så är det nu. Vad ska jag göra? någon som har det likadans och som kommit på en lösning.

• Svar på tråden kläder glöms gämt
  • CrazyLady

Jag har haft samma problem med sonens pappa!!
    Min son är hos sin pappa varannan helg o de har ofta glömts kvar kläder, mössor, vantar etc!

Blev så trött på de så numera skickar jag inte med något av sonens kläder mer!
    Han fick bannemej köpa egna kläder som sonen kunde ha hos honom!!9

• CrazyLady
    Tussen79 skrev 2011-11-17 13:41:23 följande:
    Men han ska ju betala underhåll, kan man kräva det då?
    jag ringde o pratade med kvinnan på familjerätten som vi skrev umgängespapperna med o enligt henne kan även pappan bidra med egna kläder även om han betalar underhåll...
    bara för att jag får underhåll betyder de inte att även pappan kan köpa kläder ibland till sonen
  • CrazyLady
    Tussen79 skrev 2011-11-17 14:24:19 följande:
    Ja det är ju så sant, tack för hjälpen. Nu blev jag lite klokare :)
    vsg =)
Svar på tråden kläder glöms gämt