• Gothii

Mohawk på jobbet?

Jag skulle vilja klippa mig i en sån här frisyr ungefär (är tjej) 

www.iknowhair.com/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/ba317_dd3a3_272470_f520.jpg

Jag är 27 och jobbar som IT-konsult, vilket innebär att jag ibland är ute hos kunder. Min arbetsgivare vill att man ska göra ett seriöst intryck, bl.a. har en kille fått plocka ur en del piercingar. Tror ni att en sån frisyr skulle vara okej? Tänker att med propra kläder så ser man väl representativ ut.. 

När jag var yngre hade jag typ mohawk-frisyr fast med kortare ovanpå huvudet (ca 10 cm) och längre på sidorna, (ca 25 cm) och det passade jag bra i, och jag saknar verkligen att ha en lite busig frisyr som man kan variera. Nu har jag långt slitet hår i hästsvans typ, som verkligen behöver klippas mycket. Så.. vad tror ni?

• Svar på tråden Mohawk på jobbet?
  • Brünnhilde

Det känns onödigt. Speciellt som du vet att arbetsgivaren vill att ni ska göra ett seriöst intryck ute hos kunderna. Kan du inte ha en "vanlig" kort frisyr, som på fritiden kan spajsas upp med lite hårgelé så att det blir spikes..?

• Benzaiten

Ser ut som en sådan frisyr går bra att "tona ner" och variera så att den även går att få till att se proper ut. Du behöver ju inte styla den som mohawk på jobbet. Du kan ju styla den lite mer ordnat liksom om du förstår vad jag menar. Korta frisyrer går ju att få propra också. Då kan du styla frisyren busig när det passar och ha håret mer nedåt när du jobbar. Tror det kan funka. Frisyren var riktigt snygg!

Själv har jag en frisyr som kanske sticker vissa i ögonen... jag har väldigt långt hår men en rakad liten sidecut som jag oftast visar men kammar jag mittbena så döljs den lätt.

• Gothii
    Benzaiten skrev 2011-11-18 02:24:22 följande:
    Ser ut som en sådan frisyr går bra att "tona ner" och variera så att den även går att få till att se proper ut. Du behöver ju inte styla den som mohawk på jobbet. Du kan ju styla den lite mer ordnat liksom om du förstår vad jag menar. Korta frisyrer går ju att få propra också. Då kan du styla frisyren busig när det passar och ha håret mer nedåt när du jobbar. Tror det kan funka. Frisyren var riktigt snygg!

Själv har jag en frisyr som kanske sticker vissa i ögonen... jag har väldigt långt hår men en rakad liten sidecut som jag oftast visar men kammar jag mittbena så döljs den lätt.
    Ja visst är den snygg.. vill verkligen skaffa!! Tror att jag nästan har bestämt mig.. det är som sagt bara jobbet som gör mig liite osäker. Om ni ser en tjej med sådan frisyr - tänker ni ngt särskilt om henne då?

Jag har sett ganska många med din frisyr på senaste tiden faktiskt. Jag tänker alltid att det är modiga personer som vågar klippa så :) 
Svar på tråden Mohawk på jobbet?