• ErikaMikaela

Pco + zonterapi

Två år efter det att jag fick diagnosen pco-s har jag och min sambo på allvar börjat försöka skaffa barn (tidigare har vi sagt, händer det så händer det). Jag har aldrig riktigt haft någon riktig mens, under högstadieperioden hade jag halvårsmenser (inga uppehåll under det halvåret) och senare under gymnasietiden och efteråt har jag inte haft någon mens vad jag kan minnas... Jag pratade med min gynekolog för en månad sen och hon sa till mig att hon inte kunde hjälpa mig, det hon sa till mig var att gå ner i vikt (vilket jag är i full gång med med hjälp av GI) men att det inte fanns mer hon kunde göra för mig. Eftersom jag är under 23 år kan jag heller inte bli utredd. Jag kände helt enkelt att jag inte kunde gå vidare med den västerländska medicinen och vände mig därför till en tjej som utförde zonterapi. Jag träffade henne första gången igår och har därför inte märkt någon skillnad på just ägglossningsdelen, men har märkt skillnad i ryggen som hon också behandlade. Jag gör ägglossningstest var dag för att fortare se om det är någon skillnad. Hon själv sa att jag antagligen måste vänta ca tre veckor för att få mens (då borde jag ju märka det nästa vecka på testen!!). Nu är jag lite sugen på och veta om det är någon annan med pco som har testat zonterapi, och hur det har fungerat för er som har testat! Hur lång tid tog det innan ni märkte? Blev det bara ägglossning en gång eller blev den regelbunden? Fortsatte effekten efter graviditet? (ååh vad jag är spänd!! Tänk om det faktiskt kan fungera, och jag slipper alla de där pillren!!)

• Svar på tråden Pco + zonterapi
Svar på tråden Pco + zonterapi