• Catalyst

Canoderm i ansiktet?

Hej. Jag var hos doktorn för ett par dagar sedan och hon skrev ut tetralysal och differing mot finnar och öppna/slutna pormaskar. Efter som min hy torkar ut så lätt i ansiktet så skrev hon ur canoderm. Kan man verkligen ha det i ansiktet? Är lite rädd för att min hy ska bli värre. :(

• Svar på tråden Canoderm i ansiktet?
  • feliis

Jo, själv har jag väldigt känslig och spröd hy som lätt blir röd, torr, irriterad och fnasig. Vintertid är canoderm det absolut bästa jag testat, morgon och kväll efter tvätt och ibland en bonusklick ett par gånger om dagen om jag har ett extra torrt område som jag ofta får mellan ögonbrynen och runt munnen. Förvisso har jag aldrig haft problem med finnar men jag har aldrig upplevt att huden blir på något vis fetare eller tyngre av canoderm, bara mjukare. Ge det en chans tycker jag, det är inte värre än att du kan sluta om du märker att det går åt fel håll.  

• Catalyst
    feliis skrev 2011-11-18 07:10:58 följande:
    Jo, själv har jag väldigt känslig och spröd hy som lätt blir röd, torr, irriterad och fnasig. Vintertid är canoderm det absolut bästa jag testat, morgon och kväll efter tvätt och ibland en bonusklick ett par gånger om dagen om jag har ett extra torrt område som jag ofta får mellan ögonbrynen och runt munnen. Förvisso har jag aldrig haft problem med finnar men jag har aldrig upplevt att huden blir på något vis fetare eller tyngre av canoderm, bara mjukare. Ge det en chans tycker jag, det är inte värre än att du kan sluta om du märker att det går åt fel håll.  
    Okej, jag ska ge det ett försök då. Tack för svaret, känns bra att veta att det funkar :)
  • kellikopter

Använde canoderm när jag gick på acnemedicin (roaccutan) :)
    hade nog aldrig överlevt annars, haha.

• kellikopter

glöm inte att när man börjar på en ny kur så kan hyn bli "värre" i början, så du inte tror att det beror på krämen

• Catalyst

Okej. Tack för tipset :)

• Indianica

Om det inte funkar, prova Propyless. Jag får lite tilläppt hy och glänser av Miniderm (inte testat Canoderm som jag tror liknar Miniderm, men Proyless är iaf jättebra enl. mig, kostar typ 50 kr och är bättre än svindyra märken!)

• Catalyst
    Indianica skrev 2011-11-18 18:07:51 följande:
    Om det inte funkar, prova Propyless. Jag får lite tilläppt hy och glänser av Miniderm (inte testat Canoderm som jag tror liknar Miniderm, men Proyless är iaf jättebra enl. mig, kostar typ 50 kr och är bättre än svindyra märken!)
    Okej, jag testade canoderm idag och jag tycker att det fungerade bra. Är allergisk mot många krämer speciellt de som innehåller massa skräp och parfym.
Svar på tråden Canoderm i ansiktet?