Släktens bank....
Jag har en mamma som har en väldigt låg pension. Detta har resluterat i att hon lånar pengar av mig flera ggr/månad. När pensionen kommer får jag tillbaka en del som sen lånas tillbaka. Just nu är skulden uppe i ett par tusen.
Jag har även flera syskon varav ett av dem för ett par år sen lånade några tusen i en desperat situation. Med åren har avbetalningssumman minskat, inte kommit varje månad för att nu helt ha avstannat pga andra inköp på kredit som h*n måste prioritera.
Jag ligger alltså ute med flera tusen och börjar känna att det är nog nu!
Dock känns det svårt att säga ifrån då jag vet att de verkligen har det taskigt ställt...
Vad ska jag göra? Säga stopp? Bestämma mig för en maxsumma att ligga ute med och säga det? Kräva pengar även av syskonet?
Vill inte förstöra redan ansträngda relationer och jag anses också som "präktig" av många i familjen då jag jobbar, har bra lön och kan unna mig mycket vilket ingen annan i släkten kan.
Tror att de kan se mig som snål om jag inte hjälper till...
Dock är jag den enda med hus, familj och småbarn så jag tycker att jag har all rätt i världen att använda MINA pengar som jag vill!