• noorah

Vilken mattekurs var svårast (gymnasiet)

Har hört att många tycker att B kursen var svårast (personer som läst A-E) och undrar hur ni tycker?

glöm igår, lev för idag och be för imorgon..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken mattekurs var svårast (gymnasiet)
  • SailorGirl

A är ju bara repetition från 9:an, så det är inte konstigt om folk tycker det. Plötsligt måste man ju anstränga sig på matten istället för att glida med. Sen har man fått in vanan att behöva plugga och upplever de efterföljande kurserna som lättare.

• Furie

Två av mina mattelärare har sagt att B generellt är den svåraste, för att den är kort och innehåller fler moment än de andra. 

• Fiyalia

Tyckte C - sen var alla "grunder" fixade så då rann resten på lite lättare...

• Sweet life

Matte E finns väl inte ens, heter inte den Matte diskret och är bara typ muppiga problemlösningar...

"en barberare klipper alla som inte klipper sig själv. Klipper barberaren sig själv?"

• Colisa
    Sweet life skrev 2011-11-18 15:40:51 följande:
    Matte E finns väl inte ens, heter inte den Matte diskret och är bara typ muppiga problemlösningar...

"en barberare klipper alla som inte klipper sig själv. Klipper barberaren sig själv?"
    Va? Matte E och F finns. Och E var inte särskilt flummig vad jag kan minnas.

Om det nu inte blivit någon ändring den senaste tiden som jag missat...
  • Thaleya

C eller D.

B var busenkel och detsamma med A.

När C kom var det som att en helt ny värld kom så jag borde nog svara det ändå.

• Thaleya

A
    B
    C
    D
    E
    Breddning

Det är vad som finns nu iaf där jag läste.

• Sweet life
    Colisa skrev 2011-11-18 15:46:07 följande:
    Va? Matte E och F finns. Och E var inte särskilt flummig vad jag kan minnas.

Om det nu inte blivit någon ändring den senaste tiden som jag missat...
    Nej, du har rätt, men Matte F?

Matte F är den som egentligen heter Matematik -diskret, men i folkmun kallas matte F...

Jag läste bara Matte A-D och sen F eller Diskret, vad man nu väljer att kalla den...
Svar på tråden Vilken mattekurs var svårast (gymnasiet)