Hållbarhet? - chokladtryfflar och praliner
Ja, rubriken säger väl allt. Hur lång hållbarhet är det på hemgjorda chokladtryfflar och hemgjorda chokladpraliner?
Ja, rubriken säger väl allt. Hur lång hållbarhet är det på hemgjorda chokladtryfflar och hemgjorda chokladpraliner?
En så där 4-5 i kylskåp kanske :)
Dagar?
Japp :) vissa kan hålla i en vecka :)
4-5 dagar?? Upp till två veckor skulle jag säga, om man har dem svalt i en tätslutande burk. Sen att de sällan räcker så länge är en annan sak.
Ja,fast jag ville bara göra dom - jag äter inga själv funderade på att göra dom till jul.
Kolla receptet på vit chokladtryffel med lime på arla.se. Fantastiska!
Det ska jag och råkar du eller någon annan ligga på fler recept tar jag gärna dessa med
Beror på. Med ganache (grädde i) så är det en vecka, smaksättning som bät som inte är inlagd så är det en vecka, sprit i tcå veckor. Allt detta räknat i underkant för om man är nogrann med hygien så håller de flesta i i kyl i upp till tre veckor!
Okej
Jag skulle säga att de håller två veckor i kylskåp. Sen kanske cokladen blir flammig beroende på kvalitet.
Här har jag ett "recept" det som skiljer är ju vilken fyllning. Nu till jul är det ju supergott med pepparkaksganache eller med saffran. Eller med chai. Ja bara fantasin sätter stopp.
http://mallasgoda.blogspot.com/2011/11/gjuta-egna-praliner-recept.html
Den där bloggen du länkar till har jag redan sparat från en anna tråd