• Karla79

Idéer till festlig brunch hemma?

Jag vill ha brunch hemma hos oss när jag fyller år, för mina vänner. Någon som har gjort något liknande och vill dela med sig av menyn?

• Svar på tråden Idéer till festlig brunch hemma?
  • levandecharader

Amerikanska pannkokor, smothies, scones, fruktsallad, lax, äggröra, 

• levandecharader

Brownies, cupcakes eller cheesecake som lite sötare inslag på brunchen kan vara gott.

• Elephino

Engelska scones med clotted cream - mums

• runakrq

Jag gjorde en god äggröra med hackad färsk tomat och lite riven ost i (plus lite kryddor, typ salt, peppar och basilika tror jag). Det var gott.

Baka bullar/bröd/scones/croissanter eller så, det kan ju göras allt från väldigt enkelt till väldigt avancerat.

Hoppas det blir gott!

• levandecharader

Nu spammar jag tråden men ... ceasarsallad, fattiga riddare, omelett, miniburgare, lammkorv eller nån annan god korv.

• Mealla

Se till att ha gott kaffe och te, och sa bjuder du pa mimosas och bloody mary's. 

Pannkakor/French toast med farsk frukt och lonnsirap med lite bacon pa sidan

Eller bagels med creme cheese, rokt lax, rodlok och kapris och yogurt granola pairfaits

Nagon typ av frittata och nybakt brod och sallad

Huevos Rancheros

Fruktsallad 

• Karla79

Nu har jag menyn klar efter att ha tagit del av era tips, en fråga kvarstår (se nedan):

Amerikanska pannkakor med frukt/lönnsirap/bacon
    Svenska pannkakor med sylt/grädde
    Smoothies
    2 sorters bröd
    2 sorters ost
    Lax (en hel sida ugnsbakad)
    Prinskorv
    Köttbullar (hemmagjorda)
    Frittata med choriza, lök och paprika
    Kycklingvingar
    Någon sorts sallad

Efterrätter blir brownies och cheesecake (jag vill ha dem separat från den övriga maten)

Dryck blir mimosas, julmust/mineralvatten/öl

Frågan är, vilken sallad istället för caesarsallad kan passa?

Svar på tråden Idéer till festlig brunch hemma?