Idéer till festlig brunch hemma?
Jag vill ha brunch hemma hos oss när jag fyller år, för mina vänner. Någon som har gjort något liknande och vill dela med sig av menyn?
Jag vill ha brunch hemma hos oss när jag fyller år, för mina vänner. Någon som har gjort något liknande och vill dela med sig av menyn?
Amerikanska pannkokor, smothies, scones, fruktsallad, lax, äggröra,
Brownies, cupcakes eller cheesecake som lite sötare inslag på brunchen kan vara gott.
Engelska scones med clotted cream - mums
Jag gjorde en god äggröra med hackad färsk tomat och lite riven ost i (plus lite kryddor, typ salt, peppar och basilika tror jag). Det var gott.
Baka bullar/bröd/scones/croissanter eller så, det kan ju göras allt från väldigt enkelt till väldigt avancerat.
Hoppas det blir gott!
Nu spammar jag tråden men ... ceasarsallad, fattiga riddare, omelett, miniburgare, lammkorv eller nån annan god korv.
Massa bra tips, vad hungrig jag blev :)
Se till att ha gott kaffe och te, och sa bjuder du pa mimosas och bloody mary's.
Pannkakor/French toast med farsk frukt och lonnsirap med lite bacon pa sidan
Eller bagels med creme cheese, rokt lax, rodlok och kapris och yogurt granola pairfaits
Nagon typ av frittata och nybakt brod och sallad
Huevos Rancheros
Fruktsallad
Nu har jag menyn klar efter att ha tagit del av era tips, en fråga kvarstår (se nedan):
Amerikanska pannkakor med frukt/lönnsirap/bacon
Svenska pannkakor med sylt/grädde
Smoothies
2 sorters bröd
2 sorters ost
Lax (en hel sida ugnsbakad)
Prinskorv
Köttbullar (hemmagjorda)
Frittata med choriza, lök och paprika
Kycklingvingar
Någon sorts sallad
Efterrätter blir brownies och cheesecake (jag vill ha dem separat från den övriga maten)
Dryck blir mimosas, julmust/mineralvatten/öl
Frågan är, vilken sallad istället för caesarsallad kan passa?