• sophiemedPH

lekar på 2års kalas? tipsa mig snälla

våran tjej fyller 2 år i veckan & på söndag ska vi ha barnkalas.
    det kommer vara 3st 2åringar & en 3,5åring & en 6 åring.
    tänkte om de finns nån lätt rolig lek man kan leka med barnen.
    vi tänkte ha fiskdamm men sen vet jag inte vad som kan passa.... nån som vet nån bra & enkel lek?

tack    

• Svar på tråden lekar på 2års kalas? tipsa mig snälla
  • Cia o krabaten

Så små barn behöver inga lekar, låt de leka med alla leksaker istället. 

• Mälaröbo

Vi har alltid haft fri lek uppdelat i olika stationer. Provade styrda lekar vid ett tillfälle och det ballade ur fullständigt!

Vi har placerat ut olika leksaker på olika platser för att sprida ut barnen lite och det har varit kanon. Typ pyssel i köket, lego i vardagsrummet och riddarborg i lekrummet.

• Lilly mama

Vi kunde knappt få uppstyrda lekar att funka på ett 4-årskalas, så lyssna på de ovan. Ha lite olika leksaker istället! 6-åringen behöver kanske något mer avancerat pyssel, men inte de övriga...

• Pyrola
    Cia o krabaten skrev 2011-11-18 22:12:14 följande:
    Håller med.
  • sophiemedPH

ja ni har nog rätt =)
    tack så jätte mycket för hjälpen, det får bli lite stationer med olika fri lekar.
    tänkte ha lite trolldeg i köket & så kanske legot i vardagsrummet & i ronjas rum är det köksgrejer som gäller =)

tack snälla    

• Mälaröbo
    sophiemedPH skrev 2011-11-19 10:01:04 följande:
    ja ni har nog rätt =)
    tack så jätte mycket för hjälpen, det får bli lite stationer med olika fri lekar.
    tänkte ha lite trolldeg i köket & så kanske legot i vardagsrummet & i ronjas rum är det köksgrejer som gäller =)

tack snälla    
    Låter som en jättebra plan! Undvik att behöva styra upp det så länge du kan! Nu för tiden har vi skattjakt i slutet och nån lek på lager OM de skulle be om det. De är 6 och 9 år.
  • Havsjungfrun
    Cia o krabaten skrev 2011-11-18 22:12:14 följande:
    Instämmer. Låt dem leka själva!
Svar på tråden lekar på 2års kalas? tipsa mig snälla