Vi har skadedjur i köket och sambon vill "fixa själv" istället för att ringa anticimex... hur gör man?!
Vi har haft äckliga små insekter i köket ett tag nu. Vet inte vad det är, det började med att vi hittade några i ett nyöppnat mjölpaket som jag slängde på en gång, men nu är de överallt, i alla skåp och i skafferiet :( När man tar ut kastruller som man använt dagen innan kan det ligga 7-8 insekter i... Hittade döda insekter i maten idag så jag fick slänga allt. Nu räcker det!! Jag vill att vi tar kontakt med bostadsrättsföreningen för att kolla vad de har för avtal med t ex anticimex, men sambon ska minsann fixa det själv trots att han inte vet vad det är för insekter och han har aldrig gjort något sånt här förut. Han tycker att det blir så omständigt att kontakta anticimex, vi kommer inte ha tillgång till köket "på länge" (vad han nu menar med länge) och måste vara hos hans föräldrar under tiden (vilket vore helt ok för mig, de har extra rum till oss och allt!), så hans plan är att ta ut allt i köket och spraya med en giftspray för "silverfiskar och andra kräldjur" som han köpt på Lidl. Men den sprayen är ju giftig, är det smart att spraya skåp och skafferi och allt med den? :( Om det INTE lyckas måste vi ju ÄNDÅ ta kontakt med anticimex och då tar det bara ÄNNU längre tid. Känns som att det är större chans att DE får bort djuren på första försöket, de vet ju vad de håller på med. Men nej, sambon ska absolut inte be om hjälp. SUCK.
Är det någon som vet om det är någon idé att spraya på skadedjur som man inte ens vet vad det är? Är det stor sannolikhet att de faktiskt försvinner? Eller är det bäst att göra som jag vill och kontakta någon som vet hur man verkligen gör?! Jag är gravid och sängliggande och vill bara få bort skiten.. orkar inte hjälpa honom hur mycket som helst, och vill helst inte behöva andas in en massa giftig spray heller..
Råd? :(