• Äldre 19 Nov 12:50
    3487 visningar
    6 svar
    6
    3487

    Någon som har testat akupunktur mot fertilitetsproblem?

    Hej!

    Vi har gjort en utredning som visar att allt bara är bra. Inget fel hitttas. Vi har försökt bli gravida i ett och ett halvt års tid, men inget händer. Hart hört att akupunktur kan hjälpa för att fördela energierna i kroppen på något sätt, så att ägget skall fästa bättre. Nägon som prövat eller med erfarenheter?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-19 12:51
    Vi har ett barn sedan tidigare på fem år. Hon kom till på första "riktiga" försöket.

  • Svar på tråden Någon som har testat akupunktur mot fertilitetsproblem?
  • Äldre 21 Nov 19:21
    #1

    Jag testade akupunktur under tiden vi försökte skaffa barn "på naturlig väg". Det satte rejäl fart i kvinnomagen. Kunde riktigt känna hur det arbetade där nere. Jag höll på i några veckor (gick 1 ggn/v), men blev inte gravid sen ändå.

    Nu är vi på ivf försök nr 1 och jag har läst att akupunktur ska öka chanserna för embryot att fästa, men jag har inte testat.  

  • Äldre 1 Mar 17:01
    #2

    Jag vill bara följa upp eftersom jag prövade akupunktur. Efter jag gått tre tillfällen, en gång/vecka blev jag gravid! Visst, jag kan givetvis inte säga att det var därför, men jag vill ändå dela med mig av det! Se gärna länken nedan om akupunktur och fertilitet:

    http://se.babycenter.com/preconception/suspectingaproblem/acupuncture/

    Lycka till!!! 

  • Freddi­e
    Äldre 7 Mar 06:39
    #3

    .

  • Äldre 23 Jan 16:46
    #4

    Har testat i samband med zonterapi men tror egentligen inte på det.
    Det har gjorts en hel del studier, men ingen som kunnat påvisa ett samband.

    Mesta effekten verkar vara TLC-relaterade (omvårdnaden viktigare än vad som görs), då tester med fejknålar får samma resultat.

    Vid ET finns några svaga indikationer på resultat, IVF Falun gav akupunkur före  efter då. Var rättskönt att ligga och slappna av om inte annat

  • Äldre 13 Jan 22:49
    #5

    Denna bok kan hjälpa dig att bli gravid naturligt  www.fast-fertility.com

  • Äldre 13 Jan 23:07
    #6

    Jag gick i 6-7 månader utan resultat men mensvärk etc blev bättre. Kändes som ägglossning kom igång (har pco). Gick över t IVF o har nu startat ny omgång.

Svar på tråden Någon som har testat akupunktur mot fertilitetsproblem?