Anonym (lönebidrag?) skrev 2011-12-14 10:30:50 följande:
Kanske skulle starta en ny tråd men endå.
Verkar som jag kan komma få tjänsten i fråga hos den organisation som tjänsten handlar om, får besked idag. De vill
t.om. anpassa arbetsuppgifterna efter min utbildning. Med vissa bokföring/statistik men också inom lager,planering av transport och annat som jag är utbildad för. Så fortfarande administrativ tjänst. Så vet inte om de baserar sig på Unionen, men eftersom jag är akademiker så är jag med i Jusek.
Men lönen är fruktansvärt låg, enligt min omgivning. 17 500 heltid. Orkar jag inte jobba heltid så sa dem att då får min lön baseras på den här summan, dvs. om jag jobbar 75% får jag typ 13125 och enligt skatteuträkning så skulle min familj få lägre inkomst än när jag studerade(förutom på sommaren) + bostadsbidraget försvinner. Nog för att det är bättre än inga pengar alls men inget roligt då man vill kunna flytta(bor i en tvåa, 3 personer och vill gärna ge vårt barn eget rum snart) och ha större möjlighet till sparande, även om jag fortfarande kan spara med den summan.
Antigen om de fortfarande är intresserade så tackar jag ja men kommer efter några månader försöka börja leta efter något annat när jag vet mer vad jag går för. Men de känns trevliga på stället och verkar hellre anställa fler än och ge högre lön.
Om du nu får reda på det idag så ska du ha ett lönesamtal. 17500kr är lägsta man får ge, så det är beroende på företaget man anställs i, vilken lön du får.