• Anonym

blödit i snart två veckor.

Vet inte om det varit/är missfall men troligtvis...har gjort vul och läkaren såg ingen graviditet längre...skulle varit i v6+0

Han sa att det kunde vara förtidigt att se något eller så var det ett tidigt missfall...

Men nu är jag så rädd..jag bara blöder...har gjort det i 12 dagar nu...inte så mycket men rött färskt blod...

läkaren sa i går att blödningen var på väg att avta, men det har den inte gjort...

Känner mig orolig för att det är något annat som är fel...

Testade ett starkare positivt test i fredags och känner mig fortfarande lite illa mående...

Skulle inte läkaren sett om det var något foster kvar i magen och att det inte kommit ut än?...

Eller kan jag ha oturen att det är utomkveds jag har så det var därför han inte såg något...

Känner mig så orolig varför blödningarna inte avtar...så vi kan försöka igen eller åtminstånde gå vidare och leva normalt igen...nu är man ju så orolig...och vet inte riktigt vad man ska göra...bara vänta...men tänk om det blir något tok...hua...verkligen jobbigt med ovissheten...

Någon som varit med om samma som mig som kan berätta och vad tycker ni jag ska göra?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden blödit i snart två veckor.
  • yuzz

Jag tror ingen kan ge dig ett vättigt svar på vad som händer i din kropp.
    Jag tycker att du ska uppsöka gynakuten så får dem titta igen.
    Läste om en tjej igår som hade blött o läkaren sa att det inte fanns nån hjärtaktivitet, tjejen drack alkohol sedan på nån julfest hon va på och sen när hon va på efterkontroll så levde fostret fortfarande.

lycka till

• Anonym

Tack för ditt svar...

Nä jag vet att ingen kan säga vad som händer i min kropp, men det känns lite skönt att skriva av sig här...

Och jag har oturen att min gynläkare har semester till på måndag och jag måste åka 6 mil för att kunna göra ett nytt vul eller gyn undersökning före månd...så därför försöker jag avakta och hoppas att allt kommer gå bra...men jag känner mig orolig...och det hjälper inte så mycket att ringa jouren för dom kan ju inte heller tala om vad det är som händer mig ...när dom inte undersökt mig...

Så jag kan bara vänta och hoppas på att allt ser bättre ut i morgon att jag slutar blöda...och vänta tills på mån och göra en riktig undersökning då.

• yuzz

Jo ja vet..när man går igenom sånt här så behöver man verkligen nån o prata med.

men det bästa för dig e att uppsöka läkare, men i din sits verkar det vara svårt eftersom du har långt till läkare.
    hoppas att någon annan har nått bättre svar än jag.

Lycka till o hoppas att det löser sig till det bästa.
    Kram

• Anonym

Tack,det hoppas jag med att det löser sig till det bästa ändå....

• mamman 76

Tycker definitivt att du ska uppsöka läkare.
    Jag blödde också i cirka 2 veckor när jag fick mitt utomkveds.

Fattade aldrig att det var det jag hade. Trodde blödningarna berodde på ngn hormonrubbning el stress.

Om du har svårt att komma till läkare kanske du i allafall kan ringa sjukvårdsupplysningen!

Ta vara på dig!

• Anonym

Usch...det var det jag börjat oroa mig för...utomkveds...

Känner att det spänner i magen nu...och lite ont i ryggen...

Föröker känna efter om det gör ont i äggstockarna...tror det känns lite i ena...hua...har inte känt så förut...

Fick du ont eller hur upptäckte dom det på dig?...

• mamman 76

Alltså, är det utomkvedshavandeskap du har kommer du att märka det...Det gör så förbaskat ont. Jag klarade varken sitta gå el stå o fick ta mig till sjukhuset med ambulans.
    För mig gjorde det inte ont i äggstockarna utan mer mot ändtarmen.
    Låter konstigt men min läkare förklarade det med att det samlats massa blod i magen så det var det som gjorde att det tryckte mot ändtarmen.därav smärtan.

Jag vill absolut inte skrämma upp dig på ngt vis.... .
    Men jag känner ändå att jag vill berätta om mina erfarenheter eftersom man alltid ska ta blödningar på allvar.

Massa kramar o tankar till dig från mig.

• Anonym

Vilken vecka var du i när det upptäcktes...känner mig orolig nu för jag känner att det spänner i magen och känns som ägglossning nästan...

vet inte vad jag ska säga om jag ringer på jouren...

Var ju och gjorde ett vul i går...åkte 6 mil...tror inte dom har någon vul aparat här på akuten...(bor i en liten stad som dom dragit in allt på nästan).

Men känns som att jag skulle vilja kolla upp det här nu...när jag läser det du skrivit till mig och det jag oroat mig för innan du skrev med... hua...

• Anonym

Måste också fråga om du hade ont när du klämde på magen...läkaren gjorde det på mig i går och det gjorde inte ont då...

Det var det enda han kollade mig så...

Fy blir arg på läkaren som inte kollade mig mer noga i går...nu sitter jag ju här och är orolig...och rädd...men han kanske inte kunde se på något sett om det var utomkveds och väntar att man ska få ont först...

• mamman 76

Tror att det kan va svårt att se ett var ägget sitter innan vecka 6. Därefter ska det gå lättare.
    Jag var själv i vecka 6 när mitt upptäcktes.
    Jag hade inte så ont när de tryckte på magen....Däremot gjorde själva VUL undersökningen fruktansvärt ont. Läkaren hade svårt att se vart mitt ägg satt även då utan det märktes först när de opererade mig.

Det är ju ändå positivt att du inte hade ont under UL o det kan ju faktiskt vara så att det helt enkelt är så att det är blödningar efter ett missfall.
    Däremot tycker jag att det var nonchigt av läkaren att inte ta det mer på allvar men vi får ändå lita på att de visste vad de gjorde o att blödningarna kan bero på ett missfall.

Omtänksamma kramar

• mamman 76

Men som sagt. Har du ngn sjukvårdsupplysning/jour så ring hellre en gång extra så du slipper oroa dig under natten.

• Anonym

Tack för kramarna och din omtanke...

Det var så här läkaren sa...

Att blödningarna antingen berodde på ett tidigt missfall och att blödningen var på väg att avta...men det har den inte gjort...

Eller så berodde det på att jag blödde fast jag var gravid och att det kunde vara ganska vanligt i början av en graviditet och att graviditeten inte syndes än på vulet...att det var för tidigt att se...

Jag frågade honom om det kunde vara utomkveds...men han sa att då skulle det göra ont...

Och han sa att jag skulle avakta och känna efter om jag kände mig gravid och inte fick mens nästa månad...då kunde det vara så att det var för tidigt att se något på vul i går.

Han sa också att jag inte behövde göra ett återbesök.... (jag fick en akut tid på efter middagen...åkte 6 mil)

Min sambo säger att jag nog inte ska oroa mig att läkaren borde se om det var något allvarligt...som jag tycker utomkveds är...

Tror jag ska gå och sova nu och gå upp tidigt och ringa till jouren då och försöka få en tid i morgon igen hos en gynläkare...kan inte vänta ända tills på måndag då gynläkaren i våran stad börjar jobba igen....

Har haft ett tidigt missfall i v 4 då fick jag stark mensvärk och ont i ryggen och blödde i 5 dagar sen var det över....

Nu har jag som sagt blödit färskt rött blod i 12 dagar...inte så mycket men tillräckligt för att bli rädd...ser ut som det inte kommer upphöra heller...blöder mer på kvällen...sen under dagen kan det varit lite mindre och inte blödit nästan alls...

Har inte blödit några klumpar utan det har varit rött färskt blod...

Det är därför jag blir så orolig....

• mamman 76

Hoppas att allt går bra för dig. Hör jättegärna av dig så jag får veta hur det går.
    Lycka till!

• Anonym

Tror i allafall jag har slutat blöda nu...men vet inte om jag har oturen att det börjar i kväll igen...usch det är så jobbigt med ovissheten och sorgligt att det troligtvis var ett missfall...och att vi troligtvis missade ägglossningen den här månaden med pga. mina blödningar i 14dagar...vet inte om jag vågar ha närhet med min sambo än....det har gått 3 veckor sedan han fick röra mig...och det känns inte så bra...

Hade det varit ett foster kvar i livmoder och allt var bra har jag kunnat avstå från sex...och varit så glad, men nu känns det som någon försöker förhindra mig/oss från att bli gravid och få behålla barnet.

Men man får väl trösta sig med att det förhoppningsvis inte är/var utomkveds för det är väldigt farligt och man kan få sånna komplikationer av det...tror jag...

Men jag vet ju inte än...har inte ont eller så...känns bara som svag mensvärk eller ägglossnig nu...så kanske är det över nu...har telefontid med en läkare i morgon...ringde jouren i morse då sa dom att jag kunde vänta att det troligt vis var ett tidigt missfall och det gick inte att läsa vad min läkare skrivit i journalen än för det hade inte kommit in i datorn än...sa hon som jag pratade med...så han skulle ringa upp mig i morgon.

Jo föresten ...jag skrev anonymt i den här tråden bara för jag skrivit i en annan tråd med och det kändes lite dumt att skriva flera trådar om samma sak...det var inte riktigt meningen att jag skulle skriva så mycket om mig själv i båda trådarna...

Hoppas ingen tog illa upp för det...

• Anonym

Blöder frotfarande...15 dagen...

Pratade ,med läkare nu i morse...och han sa att jag bara skulle avakta och se...att det troligtvis var/är ett missfall och jag nog slutar blöda snart...

Har inte ont....känns bara som det gnor lite...eller som innan mens...knappt något alls...

Nä..tror det här är något annat ja...

Har ju haft oturen att jag haft missfall tidigare och det var i samma v.4 och då blödde jag i 5 dagar och hade ont...sen var det över...

Nu har jag bestämt mig för att ringa min vanliga gynläkare i min stad på mån. som kommer tillbaka från semester då... hoppas han kan titta på mig noga...eller att det har slutat blöda innan dess...så jag slipper gå dit.

Nu kände jag mig bara dum som tog den här läkarens telefon tid...med min oro...

Trodde ju allt var över nu...att jag slutat blöda i morse...men det hade det inte.

• Anonym

länge sen du skrev inlägget, men jag har precis haft missfall, och har lämnat fyra blodprov för att se hur hcg-värdet sjunker. om det sjunker är det ingen normal graviditet. kanske du ska göra blodprov (om du inte redan gjort det)
    dessutom har jag blött i snart fem veckor. så jag antar att blödningstiden är olika för alla.

Svar på tråden blödit i snart två veckor.