Passar Ikeas sängset alla spjälsängar?
Eller passar de bara deras egna sängar? Var inne och kollade och det var ju ganska billigt. Har ett set redan, men man vill ju ha ombyte.
Eller passar de bara deras egna sängar? Var inne och kollade och det var ju ganska billigt. Har ett set redan, men man vill ju ha ombyte.
Ikea har egna mått på sängar och sängkläder så ja de passar bara deras sängar....
Binis, v 37+5
Vad synd...någon som har tips på ställen med billiga sängkläder. Jysk kanske?
menar du lakan och så så BORDE det ju funka trots att dom har egna mått... det är inte så många cm som skiljer...
Ja, lakan och ev spjälskydd,
Vi har IKEAs täcke o påslakan från andra butiker o det funkar bra, sitter perfekt tycker jag
Köpte på Jysk o sen i en liten butik med märken så som Brio o Kvack heter den söta med ankorna på.
Nina77!
Var det billigt på Jysk? Var låg den där andra butiken. Har ett set i vitt med gröna detaljer,. Men vill gärna ha något med rosa på eftersom det bor en flicka härinne.
jesslin:
Ser att du bor i krokarna av Sthlm, kolla på Babyland för dom säljer såna men det kostar en hel del o det från Jysk vet jag inte vad det kostade, fick det som en present men var till Jysk i Barkarby igår o det fanns några rosa, fina påslakanset
Jysk o deras priser är helt klart längre än Babylands, Kvack kostade 299kr för 1 örngott o påslakan o det är sanslöst men det finns vissa som köper sånt, t.ex jag
Nina77!
Ja, Jysk i Barkaby är ju inte långt härifrån. Ligger ju brevid Babyland förstås... *s* Men deras priser är nog lägre. Ska ta och kika in där vid tillfälle. Är ju förvisso röriagre därinne än på Babyland, men det får man leva med...
Glömde ju.... Vi har IKEAS dra på lakan och de funkar i en icke IKEA-säng.....
Jesslin...kolla också Jysk Bromma och så har du Babyland där också rätt nära.
MHN!
tack för tipset.
Hej hej!
Kommer nyss från Ikea och köpte där ett spjälskydd som passar till min briosäng. Hur det är m. lakan och täcken vet jag ej!
Mvh Ronja
Storleken på täcken från Jysk respektive IKEA skiljer bara 5 cm på vart håll (jag tror att jag minns rätt IKEA 110*125 cm och Jysk 115*130 cm). Jag köpte ett vanligt vuxen täcke på IKEA (ett svalt täcke) och dleade sedan upp det i tre täcken; ett för spjälsäng (110x125), ett för vaggan och ett till vagnen. En halvtimmes arbete och klart billigare - plus att jag kunde få måtten som passar till vaggans påslakan (som jag haft när jag var litem).
Täckena har jag sedan tvättat för det luktade "nytt".