• Anonym

Dotter med 40 graders feber o magont

Min dotter fick i natt feber o ha idag legat hela dagen.. Försökte precis få i henne krossat alvedon blandat med dricka.. gick ner!

Men hon har "gnällt" lite om att hon har ont i magen sen en vecka tillbaka.. kommit lite varje dag!
    Är mitt i magen!

Jag försökt googlat men får inga direkta svar!

Nu säger hon att hon har ont i magen o öronen.. Kan det inte vara för febern??

Lillebror låg just för 2 dagar sen i 40 graders o dunderförkyld..

Eller bör jag ringa sjukvårdsupplyssningen???               

• Svar på tråden Dotter med 40 graders feber o magont
  • Anonym (mäh)

ja kära nån, tänk om det fanns nåt ställe att åka till när man var sjuk ändå! va bra det skulle va.

• As mamma

Du lär ju få bättre svar av sjukvårdsupplysningen än här ;)

Tänkte att det kunde vara blindtarmen när jag läste din trådstart men det låter ju inte som det nu när jag läst hela inlägget. Tror inte det är något farligt faktiskt, spec inte om lillebror varit dunderförkyld precis. Ring och kolla med sjukvårdsupplysningen vad de tycker. Du kan ju ringa VC också och rådfråga. Om magen börjar göra akut ont kanske det blir viktigare att kolla upp det snabbare, men det känns ju annars som att det kan bero på en förkylning, influensa eller något liknande?

• Anonym

Jag är ingen mamma som ringer till sjukvården för de lilla.. Men eftersom man är rädd för allt de här med blindtermen eller ja njurarna så beslöt ja för ringa!
    De trodde mer på nå infektion o om de gjorde mer ont i magen så skulle vi komma eller om de inte försvann med febernedsättande!!!

Så vi får väl avvakta lite..

Svar på tråden Dotter med 40 graders feber o magont