Mitt NYA SIM-kort fungerar inte!!
Hej!
Jag har köpt en ny HTC senation. Mitt gamla SIM-kort var för gammalt för telefonen sa Tele2. Jag fick då ett nytt i måndags inne i affären och han sa att mitt gamla (SIM-kort1) skulle sluta fungera och SIM-kort2 (det jag fick i måndags) skulle börja fungera.
SIM-kort1 blev inaktivt och SIM-kort2 fortsatte att vara inaktivt.
Jag ringde kundtjänst och de sa att det inte var något fel på kortet, fast det varken fungerade i min nya telefon eller den gamla. Jag testade allt: stängde av mobilen, starta om den, lät den vila utan batteri osv.
I torsdags gick jag till Tele2 och de bad om ursäkt för att jag fått en inaktivt kort som inte gick att starta upp. (fast det var aktiverat)
Så i torsdags fick jag ett nytt SIM-kort (SIM-kort3) av Tele2 i butiken. Det skulle ta max 24 h sa de, Men idag två dagar senare har det fortfarande inte starta upp. Jag har testat det i andra mobiler. Jag kommer in på den, alltså jag kan starta upp det med PIN-koden men jag kan inte ringa, vara inne på mitt mobila internet eller ta emot/skicka sms.
När jag ringde kundtjänst sa dem precis som SIM-kort2. Att det fungerar. Då jag berättade att det inte fungerar sa det att det kommer starta upp inom det närmsta timmarna. (Detta sa de igår)
Någon som varit med om något liknande? Är det nåt fel på Tele2s SIM-kort?