• Anonym (Lisa)

Måste man klä upp sig för sin partner?

Vet inte riktigt vad jag ska lägga den här tråden.

Jag läser dagligen på forum m.m om att tjejer vars killar är otrogna får skylla sig själva på grund av att de inte lär upp sig, sminkar sig .m.m

Nu till min fråga, vad tycker ni?

Jag kan svara för mig själv att jag har tänkt på det här många gånger. Jag är en sån person som gärna vill gå runt i mjukisar hemma, med en stor skön tröja till, osminkad.
    Att klä upp sig jämt å sminka sig är helt enkelt inte jag.

Men jag undrar va min kille tycker, kommer han vilja vara otrogen på grund av det?

Hur ser det ut i era förhållanden?
    Skulle va kul att veta..

• Svar på tråden Måste man klä upp sig för sin partner?
  • stjierna

Jag äger inte rns mjukiskläder, jag tycker inte det är skönt o jag känner mig inte fin i det. Osminkad är jag däremot hemma om vi inte har något planerat.
    Jag hade nog inte uppskattat om min sambo sprang runt i mjukiskläder o med halvtaskig skäggväxt heller.. Man gör det man själv trivs med, men får ju såklart vara beredd på om ens sambo finner en mindre attraktivi vissa utstyrslar! (dock tycker inte jag att det är en godtagbar anledning för otrohet)

• Nyfiken gul

alltså om man helt slutar att bry sig över huvud taget kan nog ett förhållande faktiskt få problem och i slutändan drabbas av otrohet - men då har det gått riktigt långt.

Men det är en viss skillnad på att klä sig bekvämt och se ut som en slusk. Och att snygga till sig handlar ju oftast om att man VILL snygga till sig för att själv känna sig okej.

Går jag runt i nattlinne och mjukbyxor en dag så är det givetvis bekvämt men jag ser verkligen för jävlig ut och känner mig både fet och ful... Usch....  och jag vill inte att maken tar i mig såna dagar.

Jag gillar kläder och att snygga till mig men det innebär INTE att jag sminkar mig och har på mig värsta vulgokläderna. Att ha på mig rena jeans och en vanlig topp och ha kammat mitt hår - det räcker för att känna mig fräsch och se respektabel ut.

Att sen klä upp sig för min partner kan jag göra av andra orsaker och på andra tidpunkter.  Jag klär mig snyggt för att JAG vill KÄNNA mig fräsch och trevlig.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

en omvänd tanke jag har är också att varför ska man se ut som något katten släpat in bara för att man har ett förhållande?
    Måste alla verkligen klä sig i mjukbyxor och sladdrig t-shirt bara för att man har en sambo/partner?  Why liksom?

jag skulle inte vilja se min make slafsklädd dag ut och dag in med håret okammat och tre-dagars-skäggstubb... det är inte okej för mig.  och därför ser inte jag ut så heller.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • whitetrach86

Om jag bara sitter hemma så är det mjukisar, osminkad och håret i en knut. 
    Men så fort vi ska någonstans så "piffar" jag upp mig..

(desamma gör min sambo)

Det är ju klart att det är viktigt att man håller sig fräsch, även om man i ett seriöst förhållande ser mer på kärleken för någons personlighet ist för deras utseende så vill/blir man ju fortfarande attraherad av ens partners utseende. 
    Och går man då från en "pingla" till en "trasdocka"  24/7 så får man nog vänta sig problem i förhållandet, dock behöver det ju inte betyda otrohet.

Men om man är trygga med varandra och är på samma sida med mjukisar hemma och sånt så är det väl inga problem? Är ju inte bara kvinnor som "slutar" klä sig snyggt och fixar till sitt yttre hela tiden. Jag kan ibland tjata på min sambo att han måste raka sig osv...

• NadiaMi

Min sambo säger att man inte alls behöver klä upp sig eller sminka sig.
    Det räcker alldeles utmärkt att bara klä av sig.

Har man en partner man är lycklig med på mer än bara det ytliga och sexuella planet så lär det inte vara speciellt intressant att vara otrogen.
    Otrohet är sällan en rent sexuell grej, eller något som enbart sker pga attraktion. Det krävs en hel del mer än så om allt annat i förhållandet fungerar på ett bra sätt.

• Anonym

Lyssna på Anna anka, hon har rätt i det mesta. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-19 17:48:06 följande:
    Lyssna på Anna anka, hon har rätt i det mesta. 
    tanken på anna anka skulle göra vem fan som helst otrogen.... hu...
  • Anonym

Nää det tycker jag verkligen inte. Vi har vad vi vill ha hemma, så länge man är ren och fräsch. Idiotiskt att skylla otrohet på sin partners kläder. Snacka om att inte ta ansvar för sig sina egna handlingar. Min man tycker jag är fin som jag är och jag tycker detsamma om honom. Sedan vill man väl göra sig extra fin ibland, men inte blir vi mer kåta på varandra för det. Attraktionen finns där, oavsett om jag har mjukisbrallor eller finklänning på mig

• Anonym (slusken)

Det där varierar nog väldigt mycket! Jag och sambon är riktiga sluskar båda två. Sambon lyckas inte ens klä upp sig till högtidliga tillfällen och själv går jag runt i slitna mjukiskläder här hemma. Eftersom vi är ungefär likadana båda två så fungerar det fint.

Vi blev inte ett par för att vi fick syn på varandra och slogs av varandras tillrättalagda skönhet, utan det var en vänskap som långsamt växte till något mer. Och vid det laget var vi båda väl medvetna om den andras klädvanor.

Jag har ofta svårt att förstå dem som tycker att man ska göra sig fin inför sin partner. Men jag inser att inte alla är som vi. Det finns de som tycker att det är en viktig del av förhållandet att man snyggar till sig för partnerns skull. Förhoppningsvis hittar de också likasinnade att kära ner sig i.

• Anonym (slusken)
    Nyfiken gul skrev 2011-11-19 17:44:41 följande:
    en omvänd tanke jag har är också att varför ska man se ut som något katten släpat in bara för att man har ett förhållande?
    Måste alla verkligen klä sig i mjukbyxor och sladdrig t-shirt bara för att man har en sambo/partner?  Why liksom?

jag skulle inte vilja se min make slafsklädd dag ut och dag in med håret okammat och tre-dagars-skäggstubb... det är inte okej för mig.  och därför ser inte jag ut så heller.
    Jag klädde mig slafsigt även som singel, sambon likaså!

Finns det verkligen folk som går runt och är piffiga dagarna i ända fram tills att de hittar en partner, och först då skaffar mjukisbyxor?  
Svar på tråden Måste man klä upp sig för sin partner?