Ge välling på morgonen
Min son (16 månader) äter i dagsläget välling på kvällen, runt 19-19.30. Efter det så går han och lägger sig. Problemet är att han tar typ två klunkar och sen vill han inte ha mera. Jag tror inte att han är hungrig. Vi äter middag kl 18.
Han vaknar ibland strax innan 7 på morgonen och ibland sover han till över 8. Jag tycker ofta när han vaknar innan 7 att han fortfarande är trött men han vill gå upp och vägrar somna om.
Han vaknar några gånger per natt men då är det bara att gå in och lägga honom ner igen eller ge honom nappen.
När vi har gått upp på morgonen så tar det en stund innan det blir frukost. Sonen ska kläs på, dottern ska kläs på och ibland ammas en snabbis, hunden ska ut o kissa (släpps bara ut på tomten).
Nu satt jag och funderade och kom på att han kanske är hungrig på morgonen. Fattar inte att jag inte har tänkt på det tidigare.
Det blir ju väldigt lång tid mellan måltiderna, speciellt eftersom han inte äter sin kvällsvälling..
Min plan då är att testa välling på morgonen.. Kanske kan få sonen att somna om en stund. Han brukar alltid vakna en gång runt 5-6 ( sambon åker till jobbet då), det kanske är en bra tid att ge honom.
Finns det fler som ger välling på morgonen?
Vilken tid får barnet?
Somnar barnet om?
Hur funkar det för er?