• Anonym

11 åring med trots....?

hej någon som har någon erfarenhet hur man" tacklar problemet"
    med flickor i 11 års ålder som trotsar värre än någonsin....?
    en del skrik och annat som kommer ur henne....
    kanske är för puberteten....?.
    men jag känner knappt igen henne..
    undrar omn tjejer är mer obstinata en killar i puberteten....
    har försökt med det mesta kan jag säga....

• Svar på tråden 11 åring med trots....?
  • knarren

Min son blir 11 nu i vår och han verkar ha kommit in i en väldigt jobbig period. Han vet inte om han är "vuxen" eller fortfarande litet barn. Är stundtals hemskt otrevlig här hemma och mot sina kamrater. Vi måste ständigt ha diskussioner med honom om vad som är rätt och fel.

• Anonym

oki..som hemma då...otrevlig som bara den..gråter för minsta tillsägelse... tycker mest hon är arg nu för tiden...minns inte sonen som sådan...ska dock inte jämföra...

• Anonym

Min syster är likadan.. men hon har varit det sen hon var 6 år, nu 11.. Jag bor inte hemma med dom men min mamma berättar.. Jag är den enda som hon har respekt för och hon är typ rädd för mig.. Vågar inte prata med mig när hon gjort nåt.. Jag är den enda som ändå kan få henne att säga sanningen.. Men det är som sagt svårt att hjälpa min mamma när jag inte är hemma så ofta.. Försöker så gott jag kna dock..
    Så du är absolut inte ensam som har väldiga problem..
    Det går säkert över..
    Lycka till..

• Hoppentoss

Hej!

Jag har tre barn, 11, 15, 17.
    Den minsta var riktigt jobbig bara för ett halvår sedan. Det blev liksom en tvärvänning från ett snällt barn till ett monster och jag kände inte igen min älskade lilla son. Till slut tog jag fram ANNA Wahlgrens Barnaboken. och läste.
    Där stod det en förklaring om hur en elvaåring kunde vara. När jag läste den så ramlade poletten ner. Det var en period han skulle igenom. Nu har han precis kommit igenom det värsta. han börjar bli bättre.
    En 11 åring påminner om en 6 åring men smartare. Vill gärna rida på sina föräldras skulkänslor.
    Rådet som stod i boken var att man skulle vara bestämd och visa vem som bestämde
    Jag har haft den boken som uppslagsverk när jag inte förstått vad som händer med barnen men jag har inte läst i förvägg. Det har funkat för mig.

Lycka till med sonen.
    Kramis moi

• Hoppentoss

Ps min son använde ofta orden... Jag kan ingenting....och det stod i boken att dom ofta sa så i den här oldern för att slippa göra det man bad dem om..Det stämde på min son. Men man måste veta så han verkligen inte har dåligt självförtroende innan förändringen.
    Kramis

• Anonym

min son är också i en dålig period jusst nu..han är 11 år. Han är rätt elak, både här hemma och i skolan. Han har knuffat sin lärare, ljuger, och tror sig bestämma över saker här hemma. allmänt dålig attityd. rätt svårt att uppfostra honom....

men samtidigt så är han känslig, och kan ångra sig, och verkligen må uruselt när han varit dum. När han fått sig en ordentlig utskällning, är tårarna nära för honom, Det är nästan som om att han är mindre förståndig nu än då han var tio. förhoppningsvis är det övergående.

Svar på tråden 11 åring med trots....?